Gå til innhold

Nr. 315, plog-hva-i all verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått plogem_ler, er jeg helt på bærtur?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har fått det samme, og er like forvirret

Skrevet
  - skrev (På 3.12.2005 den 15.47):

Jeg kan bare bekrefte problemet.

Skrevet

Hva med plogemaler, en mal er jo det du har som utgangspunkt for noe du utformer, nemlig plogfurene.

Skrevet

Hvis du er på bærtur, så er du ikke alene på turen. Jeg skjønner heller ingenting av dette. Mangler kun denne ene bokstaven, og tror jeg velger en A der.

Skrevet

Tror det er Plogmiler

Annonse

Skrevet

Hei Bård, har du en teori på den, er som mange andre her veldig i tvil. Tenkte som Helge over og var glad for bekreftelsen på det, men nå melder tvilen seg igjen.

Skrevet

Er det verbet Å PLOGE du mener, Bård? slik at en som ploger en mil lager en PLOGEMIL. Mulig det går an.

Vigdis

Skrevet

Artig tankegang, Vigdis, kjøper den også, men ikke helt overbevist.

EGON, hva har du? Du som har hjulpet så mange ganger med fornuftige og overbevisende svar!

Skrevet
  - skrev (På 4.12.2005 den 16.50):

Tror det er Plogmiler

Har mer tro på plogemal. En mal er jo et mønster, og furer blir jo til et mønster i åkeren. Noen bedre???

Kari

Skrevet
  - skrev (På 4.12.2005 den 18.12):

Artig tankegang, Vigdis, kjøper den også, men ikke helt overbevist.

EGON, hva har du? Du som har hjulpet så mange ganger med fornuftige og overbevisende svar!

Hei Inger

Tror jeg holder en knapp på løsningen til Helge , den høres mest fornuftg ut.

Forøvrig synes jeg dette kryssordet var vanskelig slet lenge med å få alt på plass.

Hilsen Egon

Skrevet

Hei Egon

Tusen takk, da beholder jeg a-en. Enig i at det var mer hodebry denne gangen, jeg slet med flua helt til venstre og så var det jo trykkfeilen og denne plogen da, men jeg gleder meg til neste lørdag!

Hilsen Inger

Skrevet

Jeg tror vi skal se på furene som et kunstverk.Den som lager dem er en kunstner:plogemaler??

Annonse

Gjest Belladonna
Skrevet
  - skrev (På 4.12.2005 den 19.14):

Hei Inger

Tror jeg holder en knapp på løsningen til Helge , den høres mest fornuftg ut.

Forøvrig synes jeg dette kryssordet var vanskelig slet lenge med å få alt på plass.

Hilsen Egon

Hei Egon! Jeg vet ikke hva du mener med lenge når det gjelder magasinkryssordet. Vi er forskjellige (og godt er det!), det som noen synes er vanskelig, kan andre synes er lett og vice versa. Jeg har løst dette i dag og brukt sammenlagt ca. en time, tenker jeg. Jeg har holdt på med andre ting og tar litt kryssord innimellom. Men som flere andre her, har jeg også stusset ved disse furene. Sannelig ikke godt å vite om Hansen har ment substantiv eller verb her. I parentes bemerket kan en fure også kalles et plogmål, men dette passer ikke inn her.

Skrevet

Gud, så flink du er, Donna! Løse kryssordet på en time!!?? Innimellom andre gjøremål?? Er det mulig? Jeg blir nesegrus av beundring.

Gjest Belladonna
Skrevet

Hei Anja, jeg synes jeg aner et snev av ironi her ;-). Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese ordentlig mitt svar til Egon, ville du ha tatt poenget.

Akkurat denne gangen synes jeg magasinkryssordet gikk veldig greitt å løse, andre ganger bruker jeg lang tid, over flere dager. Jeg sitter selvfølgelig ikke pal med et kryssord til det er ferdig, bortsett fra dem som jeg kaller "kaffekryssord", dvs. den tiden det tar å drikke en kopp kaffe.

Ha en fortreffelig dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...