Gjest Bjørn Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Vende: SNO eller SNU skal passe sammen med innvoll: ORTARM eller URTARM. Har noen hørt om en slik tarm? Ant. har jeg en feil(?). Har også fått en politiker som heter YILMAZ, som må være fra Tyrkia? Bjørn
Gjest blåmann Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 Mesut Yilmaz har vært utenriksminister i Tyrkia 1987-1990, og statsminister juni-oktober 1991, mars-juni 1996, juni 1997-januar 1999, og fra juli 2000. Visepresident i European Democratic Union (EDU) fra 1998.
Gjest CS Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 - skrev (På 19.6.2004 den 10.48): Vende: SNO eller SNU skal passe sammen med innvoll: ORTARM eller URTARM. Har noen hørt om en slik tarm? Ant. har jeg en feil(?). Har også fått en politiker som heter YILMAZ, som må være fra Tyrkia? Bjørn Det følgende er klippet ut av Store norske leksikon. Om urtarm kan kalles en innvoll kan kanskje diskuteres? urtarm archenteron det entoderm-kledde hulrommet i det indre av en gastrula; oppstår under mange dyrs tidlige fosterutvikling med gastrulasjonen. Urtarmen, som har åpning utad (urmunn) på gastrulaens overflate, utgjør det første anlegget til fordøyelseskanal. Hos polyppdyr er mage–tarmhulen, det såkalte gastrocoel, i sin helhet formet på grunnlag av urtarmen. Hos øvrige dyr utvikles urtarmen til det meste av fordøyelseskanalen, bortsett fra det fremre avsnittet (som oppstår fra den ektodermale munnbukten, stomodeum, og blir til munnhulen) og bakerste avsnitt (som oppstår fra den ektodermale analgropen, proctodeum, og blir til endetarmsåpningen).
Gjest Bjørn Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 - skrev (På 19.6.2004 den 10.48): Vende: SNO eller SNU skal passe sammen med innvoll: ORTARM eller URTARM. Har noen hørt om en slik tarm? Ant. har jeg en feil(?). Har også fått en politiker som heter YILMAZ, som må være fra Tyrkia? Bjørn Tusen takk, begge to. Hva dere vet! Bjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå