Gjest morena Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Er giftvirkning toksitet? I min ordbok står det at det er toksisitet? Hva blir fast nederst i venstre hjørne. Jeg skrev bestemt, men da blir prefiks feil, for det skal vel være atto? Det er hva jeg mangler denne gangen.
Gjest anne Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 jeg kom også frem til toksitet. det stemmer jo med alt det andre.og da må det jo bli atmo. det er vel en feil fra hansen igjen. hva har du på vita,nederst til hyre.
Gjest ryanne Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Vita er data. Jeg tror atmo er riktig - atmometer, atmolyse f.eks.
Gjest anne Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 ja, det er nok riktig med atmo. takk for hjelpen med vita.
Gjest Egon Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Er giftvirkning toksitet? I min ordbok står det at det er toksisitet? Hva blir fast nederst i venstre hjørne. Jeg skrev bestemt, men da blir prefiks feil, for det skal vel være atto? Det er hva jeg mangler denne gangen. Morena og Anne ATMO står oppført som forstavelse i DD. VITA kan neppe bli annet enn DATA. Det er alltid artig å kunne knipe RH i å gjøre feil, men når det gjelder TOKSITET lurer jeg nå litt.... Toksitet er vel et adjektiv (egenskapsord)som beskriver en tilstand eller en egenskap som har oppstått på grunn av gift. Det kan kanskje kalles giftvirkning? Her finns mange skarpskodde kryssordløsere idette forumet, kom på banen så får vi høre. Egon
Gjest ryanne Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Jeg vet ikke helt. Finner i fremmedordboka mi at toksisitet er giftighet, så da høres toksitet ut som det kan være giftvirkning. Men jeg har ikke funnet beviset noe sted ennå. Leter.
Gjest Jorunn Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Søker man på en av søkemotoren er det massevis av artikler om toksitet, så svaret er nok riktig. Men i noen ordbok har jeg ikke funnet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå