Gå til innhold

Frivillig lesning! Tanker fra en amatør...

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er litt oppgitt over den høylytte diskusjonen på disse sidene. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen er så oppgitte over at løsningsord til tider blir lagt ut for "allmennheten"? Er ikke årsaken til at man benytter denne websiden at man kan få hjelp/hjelpe andre med aktuelle spørsmål?

De som bare er interessert i å pjatte om andre ting burde vel heller finne seg bedre egnede diskusjonsfora andre steder på nettet?

For min del vil disse sidene være helt verdiløse dersom det skulle være mange dagers "karantenetid" før løsningsord blir lagt til i leksikonet, og hele hensikten med mitt fremtidige abonnement vil falle bort.

Til tross for min relativt unge alder, elsker jeg å løse kryssord, men med små barn i huset blir det begrenset tid til å praktisere min lille hobby. Jeg har rett og slett ikke lenger mulighet til å sitte i timesvis og slå opp i utallige oppslagsverk for å finne det jeg leter etter, og derfor er leksikonet på disse siden helt uunnværlig for meg! Jeg er faktisk kjempefornøyd med leksikonet, og finner meg faktisk ikke i at produktet jeg er i ferd med å kjøpe skal bli "rasert" fordi noen spekulerer i å tjene penger på være "eksperter" som sender kryptiske meldinger seg i mellom.

Det virker som om noen er redd for at ALLE skal begynne å sende inn løsninger og konkurrere om premier som til nå har vært forbeholdt "eliten". Slapp av folkens, vær heller glad for at fler og fler får øynene opp for denne hobbyen, på sikt vil helt sikkert vanskelighetsgradene endre seg, og dere får deres gamle posisjon tilbake igjen....

Nå blir jeg sikkert halshugd, men det gidder jeg faktisk ikke bry meg om. Det er faktisk begrenset hvor mye energi vi amatørene legger igjen på disse flotte sidene!

Fortsetter under...

Da ruller jeg inn giljotinen min:

Sitat 1: "Jeg må si jeg er litt oppgitt over den høylytte diskusjonen på disse sidene. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen er så oppgitte over at løsningsord til tider blir lagt ut for "allmennheten"? Er ikke årsaken til at man benytter denne websiden at man kan få hjelp/hjelpe andre med aktuelle spørsmål?"

- Årsaken er helt klart å få hjelp, men alt med måte. Altfor mange lettvinte tråder blir slengt ut, og man undres jo om meninga for noen er å få sendt inn alle oppgaver man kan, og ikke faktisk løse oppgavene ved egen hjelp! Det er enkelt med avskrift, og mye behageligere, vet du!

Sitat 2: "De som bare er interessert i å pjatte om andre ting burde vel heller finne seg bedre egnede diskusjonsfora andre steder på nettet?"

- Enig!

Sitat 3: "For min del vil disse sidene være helt verdiløse dersom det skulle være mange dagers "karantenetid" før løsningsord blir lagt til i leksikonet, og hele hensikten med mitt fremtidige abonnement vil falle bort."

- Hvordan kan det bli verdiløst når du, etter sigende, er amatør? Du blir vel oppriktig lei deg når du ikke får hjelp, ved rein avskrift, til å sende inn f.eks. Mesterkryss - som du ikke hadde hatt sjanse til å løse uansett?!

Sitat 4: "Jeg er faktisk kjempefornøyd med leksikonet, og finner meg faktisk ikke i at produktet jeg er i ferd med å kjøpe skal bli "rasert" fordi noen spekulerer i å tjene penger på være "eksperter" som sender kryptiske meldinger seg i mellom."

- Jeg er faktisk kjempemisfornøyd med at nettstedets eier, Morten, ikke kan komme med klart svar på konkrete henvendelser. Latterlig! Intet spekulativt ved det!

Sitat 5: "Det virker som om noen er redd for at ALLE skal begynne å sende inn løsninger og konkurrere om premier som til nå har vært forbeholdt "eliten". Slapp av folkens, vær heller glad for at fler og fler får øynene opp for denne hobbyen, på sikt vil helt sikkert vanskelighetsgradene endre seg, og dere får deres gamle posisjon tilbake igjen...."

- Ja, livredd, men ikke for at flere begynner med kryssord som hobby - det er bare hyggelig det! Poenget er at kryssord har ulik vanskelighetsgrad og da bør de oppgavene som er MENT for eliten, faktisk være for de dyktig(st)e løserne også! Ikke for "allmennheten", men de som faktisk klarer å løse oppgavene på egenhånd! Det er en grunn til at det heter MESTERkryss, og så kan amatørene holde på med sine "Donald-kryss"! Hvor tilfredsstillende er det for deg å få servert løsninga på de oppgavene du ikke klarer her på denne siden?

Halshugd? Neida, enhver har sitt synspunkt i åpent forum!

waraw

Egentlig er dette så dumt at jeg vrir meg av latter!! Jeg er ikke typen som hverken chatter eller slenger meningene mine rundt omkring på nettet, ante faktisk ikke at det ble diskutert sånne ting i forumet før jeg fikk mail fra NKL om hva jeg syns.

Jeg har lært så mye av å bruke NKL som amatør. La det være i fred!!

Min illusjon om at kryssordløsere er et fredelskene folkeslag som sitter med en pipe (eller sigar) og kanskje "en lille en" med beina på puffen foran peisen forsvant på et blunk!!

HAHA;o)

Da ruller jeg inn giljotinen min:

Sitat 1: "Jeg må si jeg er litt oppgitt over den høylytte diskusjonen på disse sidene. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen er så oppgitte over at løsningsord til tider blir lagt ut for "allmennheten"? Er ikke årsaken til at man benytter denne websiden at man kan få hjelp/hjelpe andre med aktuelle spørsmål?"

- Årsaken er helt klart å få hjelp, men alt med måte. Altfor mange lettvinte tråder blir slengt ut, og man undres jo om meninga for noen er å få sendt inn alle oppgaver man kan, og ikke faktisk løse oppgavene ved egen hjelp! Det er enkelt med avskrift, og mye behageligere, vet du!

Sitat 2: "De som bare er interessert i å pjatte om andre ting burde vel heller finne seg bedre egnede diskusjonsfora andre steder på nettet?"

- Enig!

Sitat 3: "For min del vil disse sidene være helt verdiløse dersom det skulle være mange dagers "karantenetid" før løsningsord blir lagt til i leksikonet, og hele hensikten med mitt fremtidige abonnement vil falle bort."

- Hvordan kan det bli verdiløst når du, etter sigende, er amatør? Du blir vel oppriktig lei deg når du ikke får hjelp, ved rein avskrift, til å sende inn f.eks. Mesterkryss - som du ikke hadde hatt sjanse til å løse uansett?!

Sitat 4: "Jeg er faktisk kjempefornøyd med leksikonet, og finner meg faktisk ikke i at produktet jeg er i ferd med å kjøpe skal bli "rasert" fordi noen spekulerer i å tjene penger på være "eksperter" som sender kryptiske meldinger seg i mellom."

- Jeg er faktisk kjempemisfornøyd med at nettstedets eier, Morten, ikke kan komme med klart svar på konkrete henvendelser. Latterlig! Intet spekulativt ved det!

Sitat 5: "Det virker som om noen er redd for at ALLE skal begynne å sende inn løsninger og konkurrere om premier som til nå har vært forbeholdt "eliten". Slapp av folkens, vær heller glad for at fler og fler får øynene opp for denne hobbyen, på sikt vil helt sikkert vanskelighetsgradene endre seg, og dere får deres gamle posisjon tilbake igjen...."

- Ja, livredd, men ikke for at flere begynner med kryssord som hobby - det er bare hyggelig det! Poenget er at kryssord har ulik vanskelighetsgrad og da bør de oppgavene som er MENT for eliten, faktisk være for de dyktig(st)e løserne også! Ikke for "allmennheten", men de som faktisk klarer å løse oppgavene på egenhånd! Det er en grunn til at det heter MESTERkryss, og så kan amatørene holde på med sine "Donald-kryss"! Hvor tilfredsstillende er det for deg å få servert løsninga på de oppgavene du ikke klarer her på denne siden?

Halshugd? Neida, enhver har sitt synspunkt i åpent forum!

waraw

waraw:

>

> Sitat 3: "For min del vil disse sidene være helt verdiløse

> dersom det skulle være mange dagers "karantenetid" før

> løsningsord blir lagt til i leksikonet, og hele hensikten med

> mitt fremtidige abonnement vil falle bort."

> - Hvordan kan det bli verdiløst når du, etter sigende, er

> amatør? Du blir vel oppriktig lei deg når du ikke får hjelp,

> ved rein avskrift, til å sende inn f.eks. Mesterkryss - som du

> ikke hadde hatt sjanse til å løse uansett?!

Ganske enkelt fordi jeg løser kryssordene samme uka som bladet kommer for salg i butikken. Ville rett og slett glemt å ta frem det gamle bladet for å se om løsningen var lagt inn i NKL. Isteden for å tilfredsstille meg selv ved hjelp av NKL til å finne de siste 2 ordene i et kryssord, ville jeg bare irritert meg over at jeg ikke gikk gartnerskole slik at jeg husker alle planteslektene på 18 bokstaver utenat.

> Sitat 5: "Det virker som om noen er redd for at ALLE skal

> begynne å sende inn løsninger og konkurrere om premier som til

> nå har vært forbeholdt "eliten". Slapp av folkens, vær heller

> glad for at fler og fler får øynene opp for denne hobbyen, på

> sikt vil helt sikkert vanskelighetsgradene endre seg, og dere

> får deres gamle posisjon tilbake igjen...."

> - Ja, livredd, men ikke for at flere begynner med kryssord som

> hobby - det er bare hyggelig det! Poenget er at kryssord har

> ulik vanskelighetsgrad og da bør de oppgavene som er MENT for

> eliten, faktisk være for de dyktig(st)e løserne også! Ikke for

> "allmennheten", men de som faktisk klarer å løse oppgavene på

> egenhånd! Det er en grunn til at det heter MESTERkryss, og så

> kan amatørene holde på med sine "Donald-kryss"! Hvor

> tilfredsstillende er det for deg å få servert løsninga på de

> oppgavene du ikke klarer her på denne siden?

Det er skummelt å spekulere i hva andre egentlig mener, og sjansen for at jeg tar feil er absolutt tilstede, men her synes jeg nesten du avslører en nedlatende holdning til "allmennheten" som jeg med min lille Donald-hjerne tar sterk avstand fra.

Forøvrig hender det ofte at jeg bruker NKL bare for å sjekke at den løsningen som jeg har funnet faktisk er riktig. Det ønsker jeg faktisk å fortsette med, uten å måtte vente til "karantenetiden" er over for å tilfredsstille en særgruppe som tilsynelatende tar hobbyen sin i overkant alvorlig.

Ha en fortsatt fin dag!

Bare se på diskusjonen under Dagbladet. Der kommer ofte hele de lange løsningsordene før en annen har fått tid til å begynne med kryssordet.

Da forsvinner mye av moroa, men man kan jo selvfølgelig la være å gå inn der før man står helt fast. Det pleier jeg å gjøre.

Jeg løser kryssord på vei til og fra jobben (mandag-fredag), totalt ca. 1,5 time effektiv busstid hver dag. Man får løst mye kryssord på den tiden. Heller det enn å glane ut i lufta. Jeg møter av og til på artsfeller, men det ser ikke ut til å være mange av dem der jeg busser.

Jeg må si jeg er litt oppgitt over den høylytte diskusjonen på disse sidene. Jeg forstår ikke helt hvorfor noen er så oppgitte over at løsningsord til tider blir lagt ut for "allmennheten"? Er ikke årsaken til at man benytter denne websiden at man kan få hjelp/hjelpe andre med aktuelle spørsmål?

De som bare er interessert i å pjatte om andre ting burde vel heller finne seg bedre egnede diskusjonsfora andre steder på nettet?

For min del vil disse sidene være helt verdiløse dersom det skulle være mange dagers "karantenetid" før løsningsord blir lagt til i leksikonet, og hele hensikten med mitt fremtidige abonnement vil falle bort.

Til tross for min relativt unge alder, elsker jeg å løse kryssord, men med små barn i huset blir det begrenset tid til å praktisere min lille hobby. Jeg har rett og slett ikke lenger mulighet til å sitte i timesvis og slå opp i utallige oppslagsverk for å finne det jeg leter etter, og derfor er leksikonet på disse siden helt uunnværlig for meg! Jeg er faktisk kjempefornøyd med leksikonet, og finner meg faktisk ikke i at produktet jeg er i ferd med å kjøpe skal bli "rasert" fordi noen spekulerer i å tjene penger på være "eksperter" som sender kryptiske meldinger seg i mellom.

Det virker som om noen er redd for at ALLE skal begynne å sende inn løsninger og konkurrere om premier som til nå har vært forbeholdt "eliten". Slapp av folkens, vær heller glad for at fler og fler får øynene opp for denne hobbyen, på sikt vil helt sikkert vanskelighetsgradene endre seg, og dere får deres gamle posisjon tilbake igjen....

Nå blir jeg sikkert halshugd, men det gidder jeg faktisk ikke bry meg om. Det er faktisk begrenset hvor mye energi vi amatørene legger igjen på disse flotte sidene!

jeg skjønner ikke problemstillingen jeg....hvis man er så engstelig for å få svar på oppgaven kan man jo la være å bruke disse sidene??!!!

Jeg er i samme situasjon som birdie, og deler hans/hennes oppfatning. Så da har vel jeg også Donaldhjerne!!!!!!!!

Ha en gripende kveld.

Annonse

Hei Birdie ,og hei Tone !

Jeg er så enig,så enig med dere.Stå på.

Gjest Kristine Sem

Jeg er så enig med Birdie og Tone. Kan vi ikke løse kryssord og holde fred. Hele diskusjonen er jo idiotisk. Hvis man trenger og vil ha hjelp, kan man jo gå inn i leksikonet å se. Hvis ikke, la vær. Enkelt som fot i hose.

Jeg stiller meg også bak Birdie, Tone og Kristine Sem.....

og skjønner heller ikke problemet.

Til dere som synes NKL serverer oss vanlige noe gratis på et fat.... SLUTT og irriter dere og la oss beholde leksikonet som det er.

At dere gidder å bruke tid til å ergre dere på dette.... bruk energien på noe annet..... det er virkelig synd på dere...

Prøv og nyt morgendagen ....... ta en joggetur.......eller i det minste sørg for å få litt frisk luft...... GOD TUR....-:)

Hilsen lykkelig kryssordløser fra det blide Sørlandet

• 3 uker senere...

Donaldhjerne eller ikke,jeg hater å få løsningen på et sølvfat,men jeg ber om hjelp når det trengs.leksikonet er o.k,kanskje det er for enkelt å finne svarene.som amatør synes jeg at mye av kosen med at det var jeg som løste kryssordet faller vekk,hvis det blir for enkelt,jeg holder meg til dem jeg klarer å løse,og jubler av glede når løsningen er der,kanskje leksikonet burde være litt vanskeligere å finne fram i.

hilsen en donaldhjerne

Ganske artig å se at også andre har reagert på grumlerne! Jeg provoseres nemlig også over at enkelte lager så mye brudulje fordi ord legges ut mens løsning pågår. Stiller meg i køen :-). Hvis de synes det blir for lett - hvorfor i all verden søker de opp på ordene? Da kan heller de som VIL ha det vanskelig kutte ut nettleksikonet og la oss "donaldhjerner" (morsomt uttrykk) få det enklere. Hurra for NKL, dere er kjempebra! Stå på! Dessuten - som jeg har sagt før og sier igjen - det finnes mange andre kryssord enn Hjemmet og Dagbladet! Og disse kryssordene har jeg enda ikke opplevd å finne raske, "gratis" løsninger på her inne. Så dere grumlere burde kanskje tenke på å prøve andre typer oppgaver så får dere litt mer å bryne dere på?

Og waraw - Birdie har rett i at du virker nedlatende. Din uttalelse om amatører og donaldkryss var smakløs, og jeg håper virkelig ikke du forherliger deg selv og din intelligens og anser andre for å være mindreverdige.

Hilsen enda en donaldhjerne

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...