gamla fra gokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har fått til en slags løsning på dagens oppgave, men stusser litt på en del av ordene mine: Slakt ( linje 10 ovenfra, rad 7 fra venstre) Her er jeg usikker på 4. bokstav. Etter mine oppfatninger om ortografi burde det være en O, men det passer ikke med det kryssende ordet for sløv dansemusikk, hvor jeg mener det bør være en Å. Og så har jeg samme slutt på den billige julematen (6. linje nedenfra) som ordet for skrap to linjer lenger opp. Er jeg fullstendig ute på viddene? Kommentarer ?
Vips Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Har samme problem som deg med slakt og dansemusikk, og syns løsningene virker riktig men med skrivefeil? Det andre spørsmålet har jeg foreløpig ikke svar på
petrus Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Har det samme på begge steder. Stusser også på vokalen i slaktet, kan det være en dialektvariant?
Odbjo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Slakt-Om en søker på ordet med Å finner man oppgave ordet
Odbjo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Odbjo skrev (10 minutter siden): Slakt-Om en søker på ordet med Å finner man oppgave ordet Billig julemat slutter vel med avfall av produktet
choro Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Jeg tror man ikke skal lese "slakt" som et kadaver, men noe som heller svakt, avledet av "slak". Da faller det hele på plass. Endret 3 timer siden av choro 1
gamla fra gokk Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Ja, det var en god forklaring, Choro! Jeg hadde ikke tenkt i de baner….
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå