Hjalte Skrevet tirsdag kl 09:32 Skrevet tirsdag kl 09:32 7 fra høyre, 4 nedenfra. Får et ord som passer med tema hvis man bruker bare de tre første b, men her er det fire. Kan det stemme at de to siste b er like? Lurer også litt på slutten av "kan ordre være". Finner bare én løsning, som innebærer at ordren ikke blir utført.
choro Skrevet tirsdag kl 11:55 Skrevet tirsdag kl 11:55 (endret) Ang "kan ordre være" tenker jeg derfor at første b er i, som i ilagt, iført, som kan leses som pålagt, påført. Ikke helt etter ordboka, men det er jo det dette kryssordet lover. Endret tirsdag kl 12:04 av choro
Hjalte Skrevet tirsdag kl 12:38 Forfatter Skrevet tirsdag kl 12:38 Takk til begge. Om ordren begynner med u (som jeg antar) eller i gjør allikevel ingen forskjell i slutten av ordet. Det må jo uansett slutte med t. Kanskje med e, men det blir veldig rart, og det løser ikke den merkelige jazzstilen. Den finner jeg bare med enkel t, ikke dobbel.
choro Skrevet tirsdag kl 13:10 Skrevet tirsdag kl 13:10 Av og til hjelper det å ta gamle ordbøker ut av hylla. Tanum: "hott el. hot, rytmisk, temperamentfull jazz, hot(t)-jass el. -jazz". 2
Nøtteliten Skrevet fredag kl 17:55 Skrevet fredag kl 17:55 Odbjo skrev (På 2.12.2025 den 20.57): Har brukt U Har samme som deg Odbjo 🤗
Nøtteliten Skrevet fredag kl 17:57 Skrevet fredag kl 17:57 choro skrev (På 2.12.2025 den 14.10): Av og til hjelper det å ta gamle ordbøker ut av hylla. Tanum: "hott el. hot, rytmisk, temperamentfull jazz, hot(t)-jass el. -jazz". Har det samme som deg m to T-er 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå