Egde Skrevet 1. november Skrevet 1. november Helt til venstre litt over midten. Sliter med avslutningen her (tror del to av ordet har seks bokstaver). Kan bb være "s"?
Egde Skrevet 1. november Forfatter Skrevet 1. november Takk, Choro, har aldri hørt dette ordet før. Prøvde med "k" som bb også, men ikke med infinitivsformen.
Egde Skrevet 1. november Forfatter Skrevet 1. november Ja det forstår jeg, men fikk ikke opp noen alternativer på det.
istued Skrevet mandag kl 08:57 Skrevet mandag kl 08:57 Hvordan fant du ut hva de seks siste bokstavene betyr? Står ikke i Riksmålsordboka, og Bing sier det ikke finnes i offentlige oppslagsverk i Norge. Kanskje et dialektord ( i Østfold )? Ble veldig nysgjerrig her.
buste Skrevet mandag kl 09:31 Skrevet mandag kl 09:31 Jeg hadde nynorsk på barneskolen, og mener å huske at var du skvetten, da var du kveppen, eller nervøs. Å kveppe, kvapp. Se Ordnett. Jeg har problemer med første del av ordet og Fangstskryt litt lenger nede.
Tor Skrevet mandag kl 10:31 Skrevet mandag kl 10:31 Står i «Tanums store». Jeg lurer på B nr 3. kan det være K ?
choro Skrevet mandag kl 10:38 Skrevet mandag kl 10:38 Akkurat som skvetten i entall, er det skvetne i flertall. I Riksmålsordboka finner man kveppe, men ikke flertallsformen. Den finner man bl.a. i Tanum, Ordbøkene.no og NAOB.no. I sistnevnte står et at det brukes mest i dialekt, men ikke hva slags dialekt. Istued spør direkte om hvordan jeg fant ordet. Jeg skrev inn de bokstaver jeg hadde i NAOB med ? for den jeg manglet, og da kom svaret. Første del av hele svarordet betyr for øvrig å komme inn på scenen, med lang E til slutt, i motsetning til å gå ut, sorti. 3. b er T. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå