Bett Skrevet søndag kl 13:15 Skrevet søndag kl 13:15 Står igjen med dette og får ikke noe vettugt ut av det. Bb, 3 b i noe å ha frø i, samt siste bokstav i kanal? Setter veldig pris på hint?
choro Skrevet søndag kl 13:31 Skrevet søndag kl 13:31 Først søndagspynten: Starter med et sted der man, særlig i tidligere tider, gikk på søndagen. Mennene kledde seg i de tider opp med en skjorte med uvanlig høy krage, noe som kunne gi kvelningsfornemmelser, derav dette morsomme, men drastiske navnet på plagget. Noe å ha frø i: man er ute på åkeren og skal spre det som vil gi årets avling. Neven går dit frøene er plassert, og kastes utover. Til slutt, kanal: En TV-kanal særlig rettet mot kvinner, sender fra utlandet.
gamla fra gokk Skrevet søndag kl 13:32 Skrevet søndag kl 13:32 Pynten er ikke så veldig aktuell nå til dags. Ble (kanskje) brukt når man møtte opp til søndagsgudstjenesten og skulle ha slipset på plass. Frøene skulle nok spres slik at de kunne spire. 1
Bett Skrevet søndag kl 13:56 Forfatter Skrevet søndag kl 13:56 Kan jeg ha feil stasjon? Jeg har AL som 3 og 4 bokstav, samt M som siste bokstav på kanal?
choro Skrevet søndag kl 13:58 Skrevet søndag kl 13:58 (endret) Alt korrekt, Bett! Nedlagt stasjon på Vestfoldbanen. Endret søndag kl 14:00 av choro 1
Bett Skrevet søndag kl 14:07 Forfatter Skrevet søndag kl 14:07 Kan jeg spørre om 3 bokstav i noe å ha frø i er F?
Bett Skrevet søndag kl 14:30 Forfatter Skrevet søndag kl 14:30 Tusen takk for all hjelp. Da tar jeg en sjanse på blindbokstaven☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå