gamla fra gokk Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Jeg har funnet et løsningsord her siden det ikke er bb, så oppgaven er forsåvidt løst. Men jeg begriper ikke referansen til Ålesund. Antar at de siste 6 bokstavene peker på noe som er rotet bort. Noen som kan opplyse meg?
choro Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli (endret) Glem Ålesund og rot og alt sammen. Tenk gramatikk. Hvor mange stavelser er det i hver av ordene? Endret 12. juli av choro 1
gamla fra gokk Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli Ja, takk, det grammatikalske har jeg jo på plass. Men du har nok rett i at man bare må overse nøkkelordene her.
ANord Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Tenker det har å gjøre med at ålesunderen har rotet bort det folkene derfra sies å være aller mest glad i. Kjenner jeg sunnmøringene rett har de sevironi nok til ikke å la seg støte av Schives noe fordomsfulle kryssordoppgave.
Egde Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Kanskje du kan opplyse oss? Jeg ser heller ikke sammenhengen mellom oppgave og løsningsord.
choro Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Jeg holder fast ved mitt løsningsforslag. Ålesund kunne like gjerne vært byttet ut med Kristiansand, Stavanger og Arendal, men ikke med Oslo, Bergen og Trondheim. 1
ANord Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Ålesunderen har rotet bort penger, det passer grammatikalsk med første del av løsningsordet. Og er som kjent noe som noen mener at sunnmøringer liker å samle på.
Vips Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli (endret) Enig med Choro. Nøkkelordene har enten én eller tre stavelser - men skjønte heller ikke sammenhengen, så takk til Choro 🤗 Endret 13. juli av Vips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå