Gjest Tiny Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Strever med denne. Har noen tips om "Dikters tilnavn"? 12 bokst. Har: - K - - - A - P - L - E. Kan noen bekrefte om bokstavene er riktige? Videre "omstridt syngespill", 12 bokst. Tror andre bokstav er A og 3.siste M eller R.
Gjest Aksel Skrevet 7. september 2009 Skrevet 7. september 2009 Hei Tiny! Alle bokstaver på dikters tilnavn stemmer med mine. Ett tips er at tilnavnet i en del sentrale kilder skrives med et annet antall bokstaver. I andre kilder er antallet 12, som i oppgaven. Et ytterligere tips er at tilnavnet har å gjøre med dikterens etiske holdning overfor tidligere utgitte åndsverk i samme genren. Syngespillet: A er korrekt og én av de to andre bokstaver. Lykke til! Vh Aksel
Gjest Tiny Skrevet 8. september 2009 Skrevet 8. september 2009 Takk for hjelp, da løste det seg. Underlig at denne skrivemåten på løsn.ordet på dikters tilnavn hverken fantes ved søk i Ordnett eller i Gyldendals store leksikon.
Gjest om Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 - skrev (På 7.9.2009 den 19.27): Strever med denne. Har noen tips om "Dikters tilnavn"? 12 bokst. Har: - K - - - A - P - L - E. Kan noen bekrefte om bokstavene er riktige? Videre "omstridt syngespill", 12 bokst. Tror andre bokstav er A og 3.siste M eller R. Uke-eksperten 36. 2 L "fugl": Jeg mener selv å ha riktige bokstaver, men finner ikke "fugl" i mine skriftlige kilder (som kan være noe begrensete selvsagt). Får heller ikke treff her i forumet eller snl. Ligger løsningen utenfor disse, eller er det noe jeg overser i de nevnte kildene ?
Gjest Skjye Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Hei, OM. Løsningsordet finnes udefinert i Tanums, med definisjon i NRO samt inne i en artikkeltekst i SNL og til alt overmål også her i NKL som respons på søkeord fugl. Meget tilsier derfor at du nok har bommet på en av dine "riktige" bokstaver. Mvh Skjye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå