Gå til innhold

Hur man ger första hjälpen?


ttt_gym_santa

Anbefalte innlegg

Jag var på en middag nyligen när en kille vid bordet plötsligt började kvävas. Jag fick sån panik, jag visste verkligen inte vad jag skulle göra. Någon annan lyckades hjälpa honom, men jag bara stod där och kände mig totalt värdelös. Det var en riktig wake-up call att jag inte har koll på första hjälpen. Har du varit med om nåt sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usch, ja, jag har varit med om något liknande, och efter det tog jag en Första hjälpen utbildning. Det gjorde verkligen skillnad. Man lär sig hur man ska agera snabbt och effektivt i olika situationer, som när någon sätter i halsen eller får hjärtstopp. Nu känner jag mig så mycket tryggare. Du borde verkligen fundera på att gå en kurs, det är en investering i trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrig varit med om nåt sånt, men bara tanken gör mig nervös. Det är lätt att tänka att "det händer inte mig", men när du berättar så inser man hur viktigt det är att vara förberedd. Att gå en kurs verkar vara en smart idé, särskilt när det handlar om att kunna rädda liv. Jag borde nog också ta tag i det där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...