Gå til innhold

Aftenposten Premiekryssord 14

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som har fått til 9 L Kosmetikk og 17 V Bibelsk rike? De henger ikke helt i hop. På 9 L har jeg følgende bokstaver: - o - - - r-m, og på 17 V har jeg - f - -. Kan nøkkelordet på 17 V være feil mon tro?

9 L og 17V har jeg grublet på en stund. Jeg har intet forslag bortsett at den første Oen alternativt kan være en U på portugisisk. Da blir det følgende bokstaver: -u-r-r-m. Noe kosmetikk som passer med dette er det vanskelig å få øye på. Det eneste ordet som passer er:puerorum, som jo er noe helt annet. Det blir spennende å se fasit om et par uker. God Påske hilsen FFK.

Gjest birkebeiner

Er det noen som har fått til 9 L Kosmetikk og 17 V Bibelsk rike? De henger ikke helt i hop. På 9 L har jeg følgende bokstaver: - o - - - r-m, og på 17 V har jeg - f - -. Kan nøkkelordet på 17 V være feil mon tro?

Nøkkelordet er trolig bib. kledning, i så fall skulle koldkrem passe inn.

I avisens tre kryssord denne helg er det fullt mulig å finne løsningsordet lenge før alle bokstvene er på plass. Men lite som tyder på at avisa vil gå tilbake til gammel ordning.

Denne gangen er det så mange ulike løsninger."Enkelte av disse er slurv og dårlig jobb fra Aftenposten".Jeg mener bestemt at Aftenposten bør gå tilbake til sin gamle "kryssordforfatter" eller finne en ny som kan utfylle denne oppgaven og komme tilbake til at hele oppgaven må løses.Noen synes det er artig med kryssord og ikke bare se på oppgaven og finne ut dette "ordet" ikke har noen hensikt.-Jeg skal skrive et "strengt" brev til avisen.-Drikk ikke FUSEL.-Lite påskevennlig.

Annonse

Gjest luringen

Jeg er helt enig med dere når det gjelder ny ordning med løsningsord m.m.

Det er vel ikke så mye feil i oppgave 14. V 17 må bli bibelsk kledning og 15 l er vel spritlanger og ikke sprit ? Det er kanskje kjekt å ha koldkrem etter fine soldager på fjellet ?

Det er vel heller ikke så mye fusel i nåtidens drikkevarer ??

Gjest merethe

Fint at du skriver et innlegg, men den eneste måten å få avisa til å snu på, er å la være å sende inn SMS-løsninger.

Jeg tror ikke det er lurt å la være å sende inn løsninger. Da kutter de ut hele kryssordet. det er det de helst vil, og de har gjort det før.

Gjest Vibeke

Ringte til Aftenposten på mandag og fikk snakke med en dame som het Astrid som var tilknyttet kryssordavdelingen og foreslo for henne at Aftenposten burde gjøre som Norsk Ukeblad hvor man kan i tillegg til å sende inn løsningsordene på SMS også sende inn alle løsningsordene på E-post. Det synes jeg er veldig greit. Dessuten sa jeg at pengepremier bør innføres igjen. De Flaxloddene er heller kjipe. Norsk Ukeblad har nemlig pengepremier på mange av sine kryssorder og da oppgir man sitt kontonummer slik at pengepremien blir overført ens konto og dette blir mye billigere for Aftenposten enn slik det var før når vi vant pengepremier der. Astrid skulle bringe mine forslag videre, sa hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...