Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg elsker kryssord, men ikke hvilke som helst! De som ikke løser kryssord tror kryssord er kryssord, men den gang ei 😂

har funnet ut at jeg foretrekker Schive fremfor Hansen, men kjøper Dagbla’ kun for å løse disse to. Imidlertid nærmer jeg meg 60 år, og alle jeg kjenner som løser kryssord er generasjonen over meg; jeg har ikke klart å rekruttere noen av den yngre garde …

- er vi en utdøende rase tro? Er det personer i dette forumet under 40 år feks? Jeg bare spør 😜

sånn PS … apropos dagens Schive; da jeg var barn hadde vi en pose med gnav-brikker;  tror ikke det spillet har overlevd i dagens jungel av spill.

Endret av Wvic
  • Like 1

Fortsetter under...

Skrevet

Interessant spørsmål Wvic! Er selv over 60 år og som deg har jeg Schive og Hansen med mrg hver lørdag,men også mange andre kryssord som f.eks premiekryssord i Aftenposten og de "vanskelige" kryssordene i VBK Hjemmet osv! Blir spennende å se om noen "ungdommer" melder seg! Er forresten ferdig med Schive 202 som var grei denne uka!

• Like 1
Skrevet

Hei ,  jeg er over 70 og løser Hansen og Schive hver lørdag 😃 Tror undommer er opptatt med andre aktiviteter enn kryssord .Det var sikkert vi og når vi var ung og ute på ",eventyr" 😄)) Er også ferdig med begge oppgavene denne helga . Jeg har en bror som har drevet med sjakk helt fra han var ung , og er nå 76 år ,og driver fortsatt med samme hobby +  nå i tillegg Hansen og Schive 😊

Skrevet

Jeg lærte - som gutt - å løse kryssord av min far, som kom meg i forsvar da min bestefar (redaktør, lærer og småbruker) mente at dette var "unyttig tidtrøyte". Husker at far sa - høyt og tydelig - at "kryssord er god hjernegymnastikk" - bestefar måtte gi seg, og i de neste snart 70 årene - jeg har passert 75 - har jeg - riktignok i varierende grad - løst små og store kryssord. I dag 8-10  hver uke - konsentrert om Hansen og Schive, samt Aftenpostens premiekryssord og Jervell...og fortsetter med det - som hjernegymnastikk ...men også for å få ny lærdom: Ja, jeg bruker gjerne oppslagsverk og Google, uten at jeg ser på dette som juks - mer som tilfang av kunnskap og informasjon...tror fatisk jeg lærer noe nytt i hvert eneste kryssord. Samtidig registrere jeg at barn og barnebarn (foreløpig???) ikke har samme interesse....

• Like 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...