Gå til innhold

Premiekryss 47

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plundrer litt nederst til venstre. Får dyse på 31. loddrett, og ser da ut til at 31. vannrett kun kan bli døse eller dure, men det stemmer ikke videre. Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Magnus,

på 31 vannrett kan du prøve et ord vi håper å oppnå når vi er ute å fisker

på sett eller med duppe og stang.

På 31 loddrett har jeg et ord jeg ikke kjente fra før. Det ligner litt på noe vi gjør når vi er forkjølet.

FFK

Innlegg redigert. (11-24-08 13:22)

Skrevet

Takk for svar, men ble ikke så mye klokere. Jeg har skrevet dyse, det ligner på nyse, men 31. vannrett trodde jeg ble døse, men da passer det ikke videre. 32. loddrett bør være leier eller prior, men men...

Skrevet

Ser ut til å være flere løsninger på dette hjørnet. Jeg har brukt DUPP som løsningsord for hvile. Egon

Skrevet

Mange takk, da kommer også jeg i mål:)

Skrevet
  - skrev (På 24.11.2008 den 12.41):

Ser ut til å være flere løsninger på dette hjørnet. Jeg har brukt DUPP som løsningsord for hvile. Egon

Hei igjen,

jeg tror DUPP er bedre enn NAPP som jeg hadde. Med Dupp blir det DYSE som sannsynligvis er bedre enn NØSE.

FFK

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 24.11.2008 den 9.40):

Plundrer litt nederst til venstre. Får dyse på 31. loddrett, og ser da ut til at 31. vannrett kun kan bli døse eller dure, men det stemmer ikke videre. Noen som kan hjelpe?

Jeg har problemer med "såpemaker", L-V-R.

Kurt

Gjest Belladonna
Skrevet

Jeg har ikke dette kryssordet og skulle vel igrunnen holde meg unna :-). Tenkte bare å nevne min første, umiddelbare tanke, at svaret kanskje har noe med "såpeopera" å gjøre. Men jeg har ingen forslag til navn, ettersom jeg ikke er så interessert i slikt.

Skrevet

Konrad

Hvis du ser på innleggene nede på denne siden får du hjelp

arne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...