Gjest Aasta Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Skikkelig vrient det øverste venstre hjørnet.Noen som kan si meg om ructus virkelig blir oppstøt (eller noe annet) ? Og hvor finner jeg svar på akkord ? Er det noen der ute som løser dette kryssordet i det hele tatt ? Syns det går nøttene i Allers og Hjemmet en høy gang ? Takker for ev. svar.
Gjest JAA Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Jeg sliter også med dette hjørnet.På ructus har jeg ?p?l?s?.Det er l som ødelegger for at det kunne bli oppkast.Men da ryker durtreklang som akkord. Jeg lurer på om det kan være en feil i oppgaven.Kommentar?
Gjest Aasta Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Ructus er vel egentlig raping/oppstøt,men sistnevnte passer ikke inn.
Gjest Skjye Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Jeg har ikke denne oppgave, men vil i all enkelhet foreslå at dere slår opp ructus i Tanums - JAAs bokstaver matcher iallefall perfekt med hva som der står å lese. Mvh Skjye.
Gjest Skjye Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 Jeg burde kanskje presisere at jeg refererte til Tanums 8. utgave (1996). Ordet man der finner er i Tanums 9. utgave (2005) korrigert til oppstøt. Mvh Skjye.
Gjest JAA Skrevet 26. juli 2008 Skrevet 26. juli 2008 - skrev (På 26.7.2008 den 13.48): Jeg har ikke denne oppgave, men vil i all enkelhet foreslå at dere slår opp ructus i Tanums - JAAs bokstaver matcher iallefall perfekt med hva som der står å lese. Mvh Skjye. Takker Skjye for flott hjelp.Et stupdykk i kjelleren for å finne en gammel Tanum ga bra utslag.
Gjest Karl Magne Løseth Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Hei! Står fast på ape -(helt til venstre ca midt nedpå) Har dette: _a_a_r_ Er bokstavene rette,er det verb eller dyr, hvor kan jeg finne ordet? På forhånd takk! Fastein
Gjest Kryssordforfatteren Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 Hei, alle x-ordvenner. Jeg beklager sterkt at denne oppgaven inneholder en feil. I åttende utgave av Tanums - den boken jeg bruker aller mest - er ordet "ructus" ukorrekt definert, noe jeg dessverre ikke fant ut av før kryssordet gikk i trykken. Hvis man i stedet for "ructus" tenker seg at nøkkelordet er "våt", lar øvre venstre hjørne seg løse. Kryssordforfatteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå