Gjest safe Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Sliter med løsninga i lokalavisa: Først: med deniertiter som spørreord har jeg fått td som svarord, hva er sammenhengen? så: jeg har fått alterlyskaktus som svarord på plante, men finner ikke den noen steder, er jeg på jorde? og til sist: med rispe som spørreord har jeg fått saga som svarord, skulle helst hatt saka, lar det seg gjøre????
Gjest Sigurd Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Hei safe! "Deniertiter" finner jeg ingen steder. Planten er ok, og rispe kan vel være saga eller sagn, men neppe saka. Dessverre kan jeg ikke gi noen gode tips. Mvh Sigurd
Gjest Anonym hjelper Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Td er symbol for deniertiter, ref. Tanums. Det kan kanskje være på sin plass med en liten utdypning - siterer fra Tanums: denier [denie] fr. (fork. den.; mål for finhet på garn og fibrer) titer (finhetsgrad for garn og fibrer) Innlegg redigert. (05-10-08 22:54)
Gjest safe Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Takk for hjelpa så langt. Har ikke enda alt på plass. Forsøker meg med en ny innfallsvinkel. Skal fram til et arabisk ordtak, og jeg har fått følgende: Den som vil oppnå store ting, må våge mange netter. Virker ikke helt logisk, kjenner noen til dette ordtaket??
Gjest safe Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Er enig med deg i det, men da blir saka svarord på rispe, og det blir jo heller ikke rett (har saga som svarord)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå