Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter big time med øvre venstre hjørne i den øverste av nøttene.

Fatter og begriper ikke hva som skal inn på 3L.  Første bokstav er samme som siste i 15, 7. bokstav er samme som nest siste i 30. Har søkt fjellparti i alle forskjellige bøyde former, men finner ikke ut av det.

På 2. loddrett har jeg som 3.bokstav samme som 3. bokstav i 16. Mulig det skal inn en annen konsonant der, men er usikker 🙂

Er det noen som kan lede meg i mål på noen måte, så er jeg veldig takknemlig for det 🙂

Fortsetter under...

Tone skrev (10 timer siden):

Sliter big time med øvre venstre hjørne i den øverste av nøttene.

Fatter og begriper ikke hva som skal inn på 3L.  Første bokstav er samme som siste i 15, 7. bokstav er samme som nest siste i 30. Har søkt fjellparti i alle forskjellige bøyde former, men finner ikke ut av det.

På 2. loddrett har jeg som 3.bokstav samme som 3. bokstav i 16. Mulig det skal inn en annen konsonant der, men er usikker 🙂

Er det noen som kan lede meg i mål på noen måte, så er jeg veldig takknemlig for det 🙂

Jeg lurer på det samme. Både dans(8) og fjellparti (3) volder hodebry. Takknemlig for veiledning☀️

Hei Tone og ces!

Jeg har fått en slags løsning på 3. Fjellparti, men jeg er temmelig usikker på om det er fasit. Hint: det befinner seg et utkikkstårn der. Min 4. bokstav i 8. Dans er lik 1. i 10L.

Derimot sliter jeg fryktelig med nedre del av To Nøtter: Problemene melder seg på både 5V, 14V og 22V. På den sistnevnte er min 2. bokstav lik 1. i 24L. Noen hint å få?

Mvh

Lilliken

Endret av lilliken

Takk for tilbakemelding 🙂 Må lete i morgen, for nå er jeg for trøtt.

På den nederste nøtta, kan du finne svaret på 14 ved å søke isstykke i ordnett, og velge søk i all tekst. 

Svaret på 5 - fylke - der skal du utenlands. Du finner det i snl.

Du har riktig bokstav i 22.

lilliken skrev (14 timer siden):

Hei Tone og ces!

Jeg har fått en slags løsning på 3. Fjellparti, men jeg er temmelig usikker på om det er fasit. Hint: det befinner seg et utkikkstårn der. Min 4. bokstav i 8. Dans er lik 1. i 10L.

Derimot sliter jeg fryktelig med nedre del av To Nøtter: Problemene melder seg på både 5V, 14V og 22V. På den sistnevnte er min 2. bokstav lik 1. i 24L. Noen hint å få?

Mvh

Lilliken

Takk for innspill, Lilliken. Du har fått nok hjelp av Tone til den nedre nøtta? Du har jo riktig bokstav. 

Jeg makter ikke finne dette fjellpartiet. Hva har du søkt med for å komme fram? Og har du 1.b i 3 lik siste i 15?

mvh CES

Hei CES!

Jeg baler fortsatt med operette og fylke, men har jo tid ennå.

Jeg mener å huske at jeg googlet fjellparti. Jeg har samme 1. bokstav som du. Det finnes faktisk to fjell/høyder i Norge. Ett i Akershus (med utsiktstårn) men med to skrivemåter, og ett i Aust-Agder( 314 m.o.h.) Ikke vet jeg om løsningen min er riktig, men det passer med resten i det hjørnet.

Mvh

Lilliken

Annonse

lilliken skrev (1 time siden):

Hei CES!

Jeg baler fortsatt med operette og fylke, men har jo tid ennå.

Jeg mener å huske at jeg googlet fjellparti. Jeg har samme 1. bokstav som du. Det finnes faktisk to fjell/høyder i Norge. Ett i Akershus (med utsiktstårn) men med to skrivemåter, og ett i Aust-Agder( 314 m.o.h.) Ikke vet jeg om løsningen min er riktig, men det passer med resten i det hjørnet.

Mvh

Lilliken

Takk for svar. Jeg skal google i vei! Og ser lenger ned at operetten er på plass. Flott!

• Thanks 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...