Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har et godt tips til våpen?  Øvre høyre.

Det hjørne er vrient å få til å gå opp synes jeg😕.

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Hei thea!

Løsningen står i én Ordnett-bok. Med alle kryssende bokstaver inne, søk med kryssordhjelper på 8 bokstaver, og sjekk nøye betydning og bruk for hvert treff. Ordet har sin opprinnelse fra en politiker under 2. verdenskrig, dennes etternavn danner førsteleddet på våpenet.

Vh

Aksel 

Endret av Aksel1
Skrevet

Det svaret mener jeg er meget søkt.  At hun bruker sisteleddet alene som våpen, det synes jeg er på kanten.

Skrevet (endret)

Hei og mange takk!

Tror jeg fant det og mesterkryss ble ferdig.

Endret av thea
Skrevet
Tone skrev (1 minutt siden):

Det svaret mener jeg er meget søkt.  At hun bruker sisteleddet alene som våpen, det synes jeg er på kanten.

Enig i det ja.

Skrevet

Men, kjære venner, det finnes en annen løsning som passer med de samme kryssende bokstavene. Et virkelig våpen. Finnes ikke i kryssordhjelperen eller her, kun i SNL. Personlig er jeg mye tryggere på det enn på den løsningen dere skisserer her.

Annonse

Skrevet

Stemmer det Nomian, men så er det det da at Klevjer bruker kryssordhjelperen og siden det ikke står der ,heller ikke i kryssord.no så tviler jeg på at det er fasit.

Skrevet
Aksel1 skrev (På 7.7.2022 den 20.21):

Hei thea!

Løsningen står i én Ordnett-bok. Med alle kryssende bokstaver inne, søk med kryssordhjelper på 8 bokstaver, og sjekk nøye betydning og bruk for hvert treff. Ordet har sin opprinnelse fra en politiker under 2. verdenskrig, dennes etternavn danner førsteleddet på våpenet.

Vh

Aksel 

Fant et slags våpen med 2 unorske konsonanter. Da krasjer stoff. Villspor?

Skrevet
LIv O skrev (På 12.7.2022 den 16.42):

LIv O skrev (På 12.7.2022 den 16.42):

Fant det omsider, i boks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...