Dragestjerne Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Øverste rad, tre loddrette etter hverandre. På "slag" så har jeg riktig tror jeg, men de tre bokstavene midt i (tredelt ord såvidt jeg har skjønt, 7-3-9), gir de noen mening? På "stiving" så har jeg riktig på de 7 siste bokstavene, resten er bare fylt inn som resultat av kryssende ord... men jeg klarer ikke se noen betydning? Og på "mål" er det det samme, har riktig på siste 5 bokstaver, resten er bare et sammensurium... Kan noen gi noen hint med tanke på betydning?
ærbe Skrevet 8. april 2022 Skrevet 8. april 2022 Bokstavene 7,8,9 og 10 danner et ord som sammen med de 6 første danner et nytt ord. Første 10 bokstaver er noe spiselig og første bokstaven er ikke S. Stiving: Første del er ansiktspryd - en skikkelig trønder----. De 5 siste bokstavene danner sammen med de tre foran et nytt ord - tverrmål.. Den første delen er et enkelt redskap man kan bruke når man har kaker i ovnen. 1
Dragestjerne Skrevet 8. april 2022 Forfatter Skrevet 8. april 2022 Jaaa! 😄 Herlig!! Nå satt de 😄 Hadde låst meg fast på en annen betydning av "slag", og ansiktspryden på "stiving" hadde jeg aldri hørt om, men etter google-søk ble jeg klokere 🙂 Også hadde jeg feil på "fliken" og "tre" ord slik at "mål" ble merkelig. Men nå er alt i boks! Tusen takk ærbe, dette er så gøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå