Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan oppfattes som overlegent:  er bokstav 2,4,6,8 like vokaler? Eller er 2 bokstav en konsonant langt ut i alfabetet?

Tips til håndarbeid ?

Fortsetter under...

Skrevet
thea skrev (23 timer siden):

Det kan oppfattes som overlegent:  er bokstav 2,4,6,8 like vokaler? Eller er 2 bokstav en konsonant langt ut i alfabetet?

Tips til håndarbeid ?

Det er nok ikke mange som har begynt. Jeg har i hvert fall ikke samme ord som deg på det som kan oppfattes overlegent. Men jeg får heller ikke drikker til å passe med våpen.

Mht venstre hjørne oppe er det full stopp. Her er det vel i rettesetter som bør på plass. Noen ideer?

Skrevet
ces skrev (22 minutter siden):

Det er nok ikke mange som har begynt. Jeg har i hvert fall ikke samme ord som deg på det som kan oppfattes overlegent. Men jeg får heller ikke drikker til å passe med våpen.

Mht venstre hjørne oppe er det full stopp. Her er det vel i rettesetter som bør på plass. Noen ideer?

På det som er overlegent : er bokstav 2 og 4 samme som siste i fartøy?

Skrevet
thea skrev (1 time siden):

På det som er overlegent : er bokstav 2 og 4 samme som siste i fartøy?

Jeg har ikke det. Ikke like bokstaver heller. Bare min 8. som er lik siste i fartøy, men jeg har ikke fasiten!

Skrevet
ces skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke det. Ikke like bokstaver heller. Bare min 8. som er lik siste i fartøy, men jeg har ikke fasiten!

ok.

Skrevet

Går det an å søke på stikkordet f.eks. overlegent, eller er det bare noe man skal tenke seg til er svaret, når man ser det?

Blir sprø av det hjørnet der 🙂

Annonse

Skrevet
Tone skrev (1 time siden):

Går det an å søke på stikkordet f.eks. overlegent, eller er det bare noe man skal tenke seg til er svaret, når man ser det?

Blir sprø av det hjørnet der 🙂

Kan ikke si om jeg har riktig svar. Det går jo ikke opp med drikker/våpen. Det er virkelig utkrøpent.

Jeg blir faktisk også sprø av det venstre hjøtnet. Har du fått på plass irettesetter, Tone?

Skrevet

Ja, irettesetter er på plass. Du finner det på ordnett.

Har funnet ut av overlegent også. Skal ta resten for meg nå 🙂

Skrevet

Øvre venstre hjørne. På håndarbeid har jeg 4 ulike konsonanter etter hverandre, 3-4-5-6. Det ga et fjell laangt fremme i alfabetet. Villspor?

Skrevet
Tone skrev (På 18.3.2022 den 16.34):

Ja, irettesetter er på plass. Du finner det på ordnett.

Har funnet ut av overlegent også. Skal ta resten for meg nå 🙂

Har prøvd meg på Ordnett, men eneste irettesetter jeg finner der på 7 bokstaver,  har umulig 4.bokstav.

Er det mulig å få søketips?

Skrevet
Aksel1 skrev (15 minutter siden):

Hei ces!

Løsningen står i Ordnett, all tekst. Stikkordet står i presens, søk heller i inifinitiv form.

Vh

Aksel

Jeg greide omsider det hjørnet, men takk uansett👍

Har du lyst til å hjelpe meg med høyre øvre hjørne i stedet. Enten stopper det på våpen, ellers er det beskyttelse som ikke går.

Jeg har to valg på 4.bokstav i beskyttelse. Enten lik femte i spydig bemerkning, eller lik åttende i fartøy. Hva er feil, og hvor finner jeg beskyttelse?

Takk for tålmodigheten!

Mvh Ces

Skrevet
LIv O skrev (21 timer siden):

Øvre venstre hjørne. På håndarbeid har jeg 4 ulike konsonanter etter hverandre, 3-4-5-6. Det ga et fjell laangt fremme i alfabetet. Villspor?

Hei, Liv. I følge min løsning er du på villspor.

Annonse

Skrevet

Trengertips til håndarbeid. Gitt at nestsiste bokstav er lik nr 6 i fartøy får jeg det ikketil å stemme når stoff jrysse tidspunkt. 

Skrevet
LIv O skrev (1 time siden):

Trengertips til håndarbeid. Gitt at nestsiste bokstav er lik nr 6 i fartøy får jeg det ikketil å stemme når stoff jrysse tidspunkt. 

Jeg har ikke nest siste bokstav lik sjette i fartøy. Du må finne annet ord for irettesetter.

Skrevet (endret)
LIv O skrev (1 time siden):

Ces, beskyttelse. Gå for bokfav nr 4 lik nr 8 i 

Takk. Omdider ser jeg feilen.

Endret av ces
Skrevet
ces skrev (5 timer siden):

Jeg greide omsider det hjørnet, men takk uansett👍

Har du lyst til å hjelpe meg med høyre øvre hjørne i stedet. Enten stopper det på våpen, ellers er det beskyttelse som ikke går.

Jeg har to valg på 4.bokstav i beskyttelse. Enten lik femte i spydig bemerkning, eller lik åttende i fartøy. Hva er feil, og hvor finner jeg beskyttelse?

Takk for tålmodigheten!

Mvh Ces

Løst seg. 😉

Skrevet
ces skrev (53 minutter siden):

Jeg har ikke nest siste bokstav lik sjette i fartøy. Du må finne annet ord for irettesetter.

Irettesetter: bokstav nr 2 lik nr 2 i de som skal ha stammet fra gudene?

Skrevet
LIv O skrev (2 minutter siden):

Irettesetter: bokstav nr 2 lik nr 2 i de som skal ha stammet fra gudene?

Har ikke det. Hadde vært fint om andre blandet seg inn...

Skrevet
ces skrev (11 minutter siden):

Har ikke det. Hadde vært fint om andre blandet seg inn...

Jeg fant en irettesetter i ordnett, men ikke noe håndarbeid som passer. Tips til håndarbeid?

Skrevet
LIv O skrev (19 minutter siden):

Jeg fant en irettesetter i ordnett, men ikke noe håndarbeid som passer. Tips til håndarbeid?

Har håndarbeid fra denne kryssordsida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...