Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, men søket begrenses til 2 om man legger inn 6. bokstaven i 22 vannrett (hvor stikkordet er "klemme"). Og kun ett av alle 5 alternative svarord jeg har funnet for 29 (kan reaksjon være) stemmer her, og dette kommer også opp som alternativ om man skriver inn "kan reaksjon være" i k.no... Og med dette går alt "nesten opp" - bortsett fra 35 (kraft) og 24 (ornament). Løsningen jeg da ender med får samme 4. bokstav i 35 som 4. bokstav i 22, og ingen løsninger for "kraft" gir en slik 4. bokstav. Så dette går ikke opp. Jeg får med andre ord ikke til å stemme at både 20, 24 og 25 alle er å finne i k.no under de respektive stikkord, samtidig som 29 kun finnes via NOAB.. Dette er for øvrig nå det eneste som gjenstår, og jeg takker for meget gode hint, som ikke avslører for mye - men som akkurat var "nok" til å dytte meg litt videre!:) Nå hadde det vært stas å kunne få på plass høyre midtre del også, som krona på verket:)

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/30764-nm-trimmen-3/page/2/#findComment-131694
Del på andre sider

Har du sett...det står jo flertall i stikkordet og jeg har kun tenkt entall. Da løste det seg omsider! Min venstre midtre har gått opp, men sliter med å få bekreftet at 31 er en KUNSThistoriker...finner kun historiker og lokalhistoriker oppgitt eksplisitt inteksten... Så jeg mistenker at der kan være noe feil. Ei heller får jeg bekreftet "reke"/"reker" direkte, eksplisitt, i teksteksemplene på ordnett.no... men der vet jeg at Teigland ikke alltid har vært like nøye... Så jeg tror jeg sier meg tilfreds nå. Takk igjen for kjappe og veldig nyttige dytt!

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/30764-nm-trimmen-3/page/2/#findComment-131701
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...