Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trådene blir så lange. Jeg ber pent om hjelp til nedre venstre hjørne som nå står utvisket. Tre spørsmål kan kanskje dytte meg i riktig retning:

1. Står sykdom her i kryssord.no?

2. Finner jeg det som kan fremstilles kunstig i snl.no via google advanced search?

3.Er smykker et flertallsord, alternativt verb i presens?

Håper på en vennlig sjel!

Mvh ces

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/30740-nm-trimmen-2-nok-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aksel1 skrev (1 time siden):

Hei ces!

I rekkefølge:

1: Nei (Ordnett (medisinsk ordbok)).

2: Ja, SNL (kryssordhjelper med videre henvisning).

3) Substantiv, intetkjønn (Ordnett).

Vh

Aksel

Tusen takk, Aksel. Du bekrefter mye av det jeg har, og dette hjalp meg også fram til sykdom!

Annonse

Hei!

Nå har jeg slitt meg fram til en løsning i alle fire hjørner, etter å ha saumfart de ulike trådene her inne. 33, Sykdom klarte jeg faktisk på egenhånd😉 Likevel sitter jeg igjen med 29 og kryssende ord. Er 3. bokstav i 24 kanskje lik siste i 42? Her står jeg bom fast, og håper på hjelp.

Mvh

Lilliken

lilliken skrev (10 timer siden):

Hei!

Nå har jeg slitt meg fram til en løsning i alle fire hjørner, etter å ha saumfart de ulike trådene her inne. 33, Sykdom klarte jeg faktisk på egenhånd😉 Likevel sitter jeg igjen med 29 og kryssende ord. Er 3. bokstav i 24 kanskje lik siste i 42? Her står jeg bom fast, og håper på hjelp.

Mvh

Lilliken

Dette er et område der all verdens muligheter må prøves mot hverandre. Mht 24 og 42 ser det ut til at du er på rett vei.

vinner1 skrev (På 20.2.2022 den 19.24):

takk,,  kan jeg  spørre  om jeg har dette  rett;  37    2 bokstav lik  6 i 10, 6 lik   3 i 7 loddrett?  mvh  dag

Hei Dag!

Ingen går inn. Lokalavis gir 8 treff her inne, ett er løsningen, og Slett står ikke her inne under stikkordet, men i Ordnett.

Vh

Aksel

Endret av Aksel1
vinner1 skrev (14 timer siden):

takk,  kan jeg spørre  om hvilken  ordbok  i  ordnett  som   slett er  å   finne?  eller  er  det   annet  ord  for  å slette  noe?

mvh  Dag

Min kryssord eksisterer ikke mer, men du kan jo søke i søkefeltet. Er ikke et ord for å slette noe.

mvh ces

vinner1 skrev (17 timer siden):

takk,  kan jeg spørre  om hvilken  ordbok  i  ordnett  som   slett er  å   finne?  eller  er  det   annet  ord  for  å slette  noe?

mvh  Dag

Det enkleste for deg er å ta bokstavsøk. Da kan du også finne ordet her inne. Ordet står i NAOB.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...