Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venstre side midten:

F.eks.: 31v: andre bokstav som siste i 34?

Og 23l: fjerde bokstav som 1. i 9 eller som 1. i 4?

Jeg roter med et område her.

Mvh ces

Fortsetter under...

Annonse

Skrevet

Hei, Hulderbro og Tyr

Jeg har nå prøvd meg på en dans, og da blir fjerde og sjette like. Dette løsner alt, men aner jo ikke om det er riktig.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei!  jeg  får  ikke  hull  på  venstre   hjørne  på nm  trimmen 13,   og   på   venstre  siden  i midten.  Jeg   har  på 3 loodrett,  2 bokstav  som 1 i 43  og  8   som  2 i 42.  kan   dette  stemme?  og  hva  kan  være  dobbelt?  har  6 lik 3 i 40.  !  på  28   ønskes  av turløpere   har  jeg 8 lik siste i 45.   Noen  som har  noen  hint  her?  mvh Dag

Skrevet

Hei Dag!

3. loddrett: Ingen bokstaver går inn. Her kan du søke her inne etter landskap i Asia (gir 5 treff). Trolig lønner det seg først å løse øvre, høyre hjørne, da får du en åttende bokstav på landskap, som i sin tur reduserer valgene til 3. Åttende på 28. vannrett , og siste på 45. vannrett, stemmer med min løsning. 28. vannrett er en form for underlag i den kalde årstid.

10. vannrett: Kilder: Ordnett og SNL.

Gledelig jul!

Vh

Aksel

Annonse

Skrevet

Hei Dag, Aksel og eventuelle andre som løser NM-trimmen!

Takket være deg, Aksel, fikk jeg omsider en grei løsning oppe i venstre hjørne.  Jeg hadde nok hengt meg opp i samme landskap som deg, Dag. Mitt siste problemhjørne er nede til venstre: Jeg finner ikke 39V, OL-vinners klengenavn. Min 2. bokstav er lik første i 35V. Jeg tror jeg har siste halvdel av 37L. Nå skulle jeg gjerne hatt noen hint om 37 og 39.

Fortsatt god jul i stuen!

Mvh

Lilliken

Skrevet

Takk  Aksel,  da  ble   venstre  side  øverst  løst.Jeg  har samme  2  bokstav som deg Lilliken.  Har  sett  på SNL, og i kryssordbøker  , men finner  ikke dette  klengenavnet. Jeg lurer  på 31  vannrett,  dans. har 2 lik 1 i 47, 4 lik3 i 10, og 6 lik1 i7loddrett,  Har  dere   også  disse  bokstavene?  mvh  Dag

Skrevet

Hei Dag!

I 31V har jeg samme bokstaver som deg, bortsett fra 4. bokstav, der er min lik siste bokstav i 46. Dansen fant jeg i NRO. Ja, så var det dette klengenavnet...

Mvh

Lilliken

Skrevet

da  var dansen  på plass  også,  takk  for  hjelp. Jeg  har 4 bokstav lik 1 i  47  på klengenavnet, men vet ikke  om det  er  riktig.  Jeg  sitter  igjen med 29  vannrett, dissenterprest.  Har 4 lik 4 i 10, 6 lik4 i 8. 2 bokstav  har jeg  valget mellom 2   vokaler. Har  jeg  riktige  bokstaver, og  hvor ligger  løsningsordet?   mvh  Dag

Skrevet

Takk,  det  burde  jeg  ha  sett   tidligere,  men  men.  Så  får vi  sette  alle  kluter  til  for  å  finne  dette  klengenavnet,  mvh  Dag

Skrevet

Takk for tips, Dag. Jeg ser ikke mye sport, men nå datt det likevel ned et klengenavn fra "topplokket". Løsningen min på 37 blir da litt usikker, men stemmer det at ordet har engelsk skrivemåte?

Mvh

Lilliken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...