LIv O Skrevet 3. november 2021 Skrevet 3. november 2021 «Ihuga», får et ord med norrøn stavemåte. Noen bedre? »sagnfigur», tror jeg har nestsiste bokstav, men finner ikke i KH
Gjest Skrevet 3. november 2021 Skrevet 3. november 2021 IHUGA: står i NAOB sagnfiguer står i kryssordhjelper + kryssord.no + kryssord.org
Tone Skrevet 3. november 2021 Skrevet 3. november 2021 LivO - hvis du bruker ordnett.no, så søker du ihuga og velger "søk i all tekst".
LIv O Skrevet 4. november 2021 Forfatter Skrevet 4. november 2021 Takk, det er flere skjær i sjøen. Får ikke krysning mellom»spill» og « passasjer» til å gå opp. Prøvde med spill som del av et musikkverk, men får ingen by som finnes i KH eller SNL, bare her.
odnyst Skrevet 4. november 2021 Skrevet 4. november 2021 (endret) Hos meg er "spill" et hasardspill med kort, og "passasjer" er ikke i betydningen reisende. Begge finnes her inne Endret 4. november 2021 av odnyst
LIv O Skrevet 4. november 2021 Forfatter Skrevet 4. november 2021 Er andre og nestsiste bokstav i «komposisjon « lik?
LIv O Skrevet 4. november 2021 Forfatter Skrevet 4. november 2021 Jeg begynner å lure på om « frø» er feil . 5 og nestsiste bokstav lik, ogandre bokstav er langt ute i alfabetet . Gir ingen mening i krysning med «guttenavn»
odnyst Skrevet 4. november 2021 Skrevet 4. november 2021 Spm. 1: 2. og nest siste er ikke like. Spm. 2: 5. og nest siste i frø er ikke like. 2. bokst. er så langt fra å være langt ute i alfabetet som det er mulig å være. 😏
ces Skrevet 4. november 2021 Skrevet 4. november 2021 Guttenavnet er nok det minst opplagte her. Tenk litt historisk...
LIv O Skrevet 6. november 2021 Forfatter Skrevet 6. november 2021 Fikk til dette hjørnet, men har nå ødelagt det øverst til venstre,lar det fare, takk for hjelp😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå