Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

I min løsning inngår hverken N eller O som andrebokstav. Ordet i sin fulle lengde står ikke i Ordnett, men ved å erstatte sisteleddet med et synonym, går løsningen inn i minst fire ordbøker .

Vh

Aksel

Skrevet (endret)
  Aksel1 skrev (På 25.10.2021 den 18.00):

Hei!

Rettelse: I min løsning inngår hverken N eller O som andrebokstav i forandret. Løsningen står i Ordnett, dog bare i én bok.

Vh

Aksel

Ekspander  

Endret av Aksel1

Annonse

Skrevet
  Aksel1 skrev (På 25.10.2021 den 18.00):

Hei!

I min løsning inngår hverken N eller O som andrebokstav. Ordet i sin fulle lengde står ikke i Ordnett, men ved å erstatte sisteleddet med et synonym, går løsningen inn i minst fire ordbøker .

Vh

Aksel

Ekspander  

Da må det være to løsniger her. Jeg har fått det til å gå opp med N som andre bokstav. 

Skrevet

Hei igjen!

anne.s løsning er bedre, gå for den. For å finne støtte for apparat, må man sjekke sisteleddet opp mot ordets opprinnelse.

Vh

Aksel

Skrevet

Jeg har muligens samme løsning på "forandret" som anne. .  Min 4. bokstav er ikke M. Min 1. og 4. er identiske. 

Jeg har derimot problem med "stek" og "leende". Min 2. bokstav  i "stek" er lik 1. i "troende". Min siste i "leende" er lik 3. i "britisk skuespiller". Har jeg noe feil her? Håper på litt hjelp😎

Skrevet

"Stek" lurer eg også på..."Leende" finnes i dette forum. Italiensk, fremmedord. I "Lyriker" har eg fått en A som 2.b. men då finn eg ikkje "plagg". Ville helst hatt ein E som 2.b her.....

Skrevet
  lilliken skrev (På 26.10.2021 den 10.23):

Jeg har muligens samme løsning på "forandret" som anne. .  Min 4. bokstav er ikke M. Min 1. og 4. er identiske. 

Jeg har derimot problem med "stek" og "leende". Min 2. bokstav  i "stek" er lik 1. i "troende". Min siste i "leende" er lik 3. i "britisk skuespiller". Har jeg noe feil her? Håper på litt hjelp😎

Ekspander  

Bokstavene er riktige. Søk leende i k.no

Stek: søk i kryssordhjelper i Ordnett.

Annonse

Skrevet
  brutus1 skrev (På 26.10.2021 den 11.55):

"Stek" lurer eg også på..."Leende" finnes i dette forum. Italiensk, fremmedord. I "Lyriker" har eg fått en A som 2.b. men då finn eg ikkje "plagg". Ville helst hatt ein E som 2.b her.....

Ekspander  

stek: søk i kryssordhjelper i Ordnett med bokstavene dine.

Plagg: søk entall i k.no. A i lyriker er rett.

Skrevet

Takk for bekreftelse, anne. ! Problemet mitt er at jeg har kun 2. bokstav i "stek". Med søk i kryssordhjelperen i ordnett får jeg 3145 treff... Jeg baler med venstre nedre hjørne. Der har jeg kun "leende" på plass. Min lyriker har to par dobbeltkonsonanter. Lyrikeren er kanskje feil?

Vh

Lilliken

Skrevet

Det stemmer med to par dobbeltkonsonanter.

Plagg er enklere å finne om du søker med 7 bokstaver og legger til flertall selv.

Stek står i NAOB og det er kjøtt fra får.

• Like 1
Skrevet

Takk Anne, det hjalp litt (trur eg!). Men sliter fortfarende med "Stek" og derved også "Utføre". Har forsøkt i NAOB, uten hell hittil......

Skrevet
  brutus1 skrev (På 27.10.2021 den 11.20):

Takk Anne, det hjalp litt (trur eg!). Men sliter fortfarende med "Stek" og derved også "Utføre". Har forsøkt i NAOB, uten hell hittil......

Ekspander  

Hei brutus1!

Hvis du får fatt i riktig løsning på "fartøy", får du en viktig bokstav på "vekst". Det kan hjelpe deg videre til "utføre" og "stek".

Vh

Ditten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...