Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øvre venstre hjørne har et noe kryptisk stikkord; 2: trenger starthjelp. Har funnet en mulig løsning i NRO, men synes den er litt tvilsom. Er det noen som har funnet en løsning de har tro på??

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hjørnet er mer enn kryptisk. Vil jeg finne 10 her inne (landskap), eller må jeg til med kryssordhjelperen i ordnett? 

Skrevet

Takk, Aksel. Jeg må visst likevel gi meg. Jeg får verken hull på dette hjørnet eller midten, venstre nedenfor. Jeg har samme bokstav på nest siste i 3slange) som andre i  32 skuffete. Hvis dette er feil , aner jeg ikke hvordan jeg skal finne 16 (den sylindriske).

Annonse

Skrevet

Jeg trenger også hjelp her! Har klart øverste høyre hjørne, men bortsett fra det sliter jeg som pokker. Stemmer det at 2 loddrett er en dyreunge med P som tredje bokstav?

Skrevet

Til CES. Har samme nest sistebokstav som du har. 16 er ganske riktig sylindrisk, og er lukket i bunn.

Til Krysshor: 2 er en dyreunge, ja. Et ikke helt sjeldent fenomen hos norske bønder.

Skrevet

Takk til Lucifuz!  Jeg sleit fælt øverst fordi jeg blandet stikkordene på 8 og 9! Huff!

Kan jeg få lov til å spørre om jeg er på feilspor nedenfor også? Har samme andre bokstav i 23 som første i 9.  Og jeg har samme andre i 31 som andre i 9.

Hvis disse er riktige, fortsetter jeg, ellers tigger jeg meg til et tips på løsningsstrategi..

Skrevet

har samme andre bokstav i 23 som første i 9, men hos meg er ikke andre i 31 samme som andre i 9. Hos meg er andre i 31 samme bokstav som de to siste i samme ord.

Annonse

Skrevet

Hvis du har 13 og 16 bør sisteleddet i slangen være overkommelig, og da har du 3 av den typen å velge mellom. 8 er litt vrien å finne, men står i NRO.

Skrevet

Jeg står fortsatt fast 😭 Er første bokstav i 13 samme som første bokstav i 11?

Og har dere tips til hvordan finne 23. «skyskraper» og 8. «sete»? Det eneste jeg fant på «sete» med O som fjerde bokstav gjør at jeg ikke klarer å finne en slange til 3.

Skrevet

Begge ordene du er ute etter, er å finne i urbane strøk. Tenk litt logisk hvor du finner sete selv, og kikk rundt deg der noe rager opp i lufta.

De to bokstavene er for øvrig ikke identiske.

Skrevet
  Lucifuz skrev (På 23.10.2021 den 7.17):

Hvis du har 13 og 16 bør sisteleddet i slangen være overkommelig, og da har du 3 av den typen å velge mellom. 8 er litt vrien å finne, men står i NRO.

Ekspander  

Har ikke 13 og 16 😭😬🥲 aldri stått så hardt fast på et kryssord før, tror jeg

Skrevet

Er det noen snille sjeler her som vil gi meg et par bokstaver så kanskje jeg kan komme meg videre? For eksempel i ord 8, bokstav nr fire i ord 16, eller i 46?

Og bare for å være sikker: er ord nr 2 «trenger starthjelp» av formen _o_p_a_ ?

Skrevet

Til Krysshor: I min løsning er første i 13 samme som første i 11. Bokstavene dine i 2 er de samme som jeg har. Men det ser ut til at det kan være flere løsninger av øvre hø. hjørne ettersom noen har fått det til å gå opp med ulike førstebokstaver i 11 og 13. 8 beguynner på K. Fjerde i 16 er Ø. 46 har meier.

Skrevet
  Lucifuz skrev (På 24.10.2021 den 10.38):

Til Krysshor: I min løsning er første i 13 samme som første i 11. Bokstavene dine i 2 er de samme som jeg har. Men det ser ut til at det kan være flere løsninger av øvre hø. hjørne ettersom noen har fått det til å gå opp med ulike førstebokstaver i 11 og 13. 8 beguynner på K. Fjerde i 16 er Ø. 46 har meier.

Ekspander  

Det er nok jeg som har blandet sammen nm-trimmen og to nøtter. Beklager!

Skrevet
  Lucifuz skrev (På 24.10.2021 den 10.38):

Ekspander  

Ah, da løsna øvre venstre hjørne når første i 11 og 13 faktisk er like! Mine har vært like hele tida, men trodde min 13 var feil siden de «skulle» være ulike.

Fant faktisk ut 8 før du svarte! Hjalp å tenke «urbant» 🙂 tusen takk!

Skrevet

Men nederste høyre hjørne virker veldig «åpent»? Er jo nesten umulig å vite om man har «riktig» svar, da det er flere alternativer som kan passe, tror jeg… 

Skrevet

Antakelig kan det være flere løsninger. Har ikke sjekket det.  Jeg har som inngangsbokstav (fra 40) samme bokstav som det er tre av i 31. Da går det an å tenke seg hva klimatiltak kan bli, slik klimaet utvikler seg for tiden. 42 har ikke mange alternativer og det gikk rimelig greit å pusle sammen hjørnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...