Gjest Davido Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Står fast på 2 loddrett: "Språk", 5 bokstaver. Mine løsningsforslag 1 vannrett: Hippolyte, 14 vannrett: Ivigtut, 17 vannrett: Kyrene. Det skulle gi "Språk": i?i?r. Det går jo ikke.. Skulle gjerne hatt "m" på slutten, men det går jo heller ikke...
Gjest Svein Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Dersom du har DD's "Kryssord-experten" , vil du finne en nymfe med "K" som første bokstav og "M " som tredje, men jeg er ikke helt sikker på om dette ordet også er løsningsordet... Innlegg redigert. (12-04-07 09:19)
Gjest Davido Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Nei, den har jeg ikke, så det må være eneste stedet med den nymfen.. Hvis hun i tillegg ender på "NE" så løser hun saken!
Gjest Svein Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Kamene er "DD's nymfe". Hun må tydeligvis ikke forveksles med Kamøne, som i Fremmedordboken står nevnt som sanggudinne. Jeg fant dette ved søk på nettet: Camene Nella mitologia romana erano dette camene le ninfe delle acque, talvolta identificate con le Muse Jeg tolker "nimfe delle acque" som vann-nymfe! Du kan også les om camenene i SNL, men passer det med "C" som første bokstav? Innlegg redigert. (12-04-07 10:07)
Gjest Lilli Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Hvis du slår opp på KAMENE i ordnet står det følgende: se KAMØNE. Men ellers ikke så mye lettere å vite hva en skal bruke. Jeg har sendt inn med KAMENE, så får vi se hva løsningen blir. Burde jo godta begge! Lilli
Gjest Davido Skrevet 4. desember 2007 Skrevet 4. desember 2007 Ja, dette står i ordnett.no på "KAMØNE": kamøne -n, -r muse; sanggudinne Etym.: lat. camoena Så det burde vel også kunne gå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå