Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nedre høyre hjørne er rotet til. Akkurat nå har jeg 4.bokstav i pynt lik 1. i mat øverst til høyre.  Feil? Jeg har også hatt samme bokstav som nest siste i mat. Også feil? Svar på dette hjelper forhåpentlig videre.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg sliter med samme hjørne. Var det nest siste bokstav i mat du brukte?

på pynt: bokstav nr 6 = siste i fyrfat

bokstav nr 8 = nest siste i ulykkesfugl

og bokstav nr 9 = siste i møte

Stemmer dette? 

Skrevet

Sliter også big time nede i dette hjørnet.  Kan noen definere "ting" - jeg har en skrivepult med mange ting på, tenker vi storting 🙂 Jeg har visket så mye nå, at det er nesten hull i papiret.  Har kun 2. bokstaven i institusjon, og 2 jeg kan velge mellom som nr 4. Ellers intet. Trodde kanskje at 2. bokstaven i "vekst" ble samme som 2. i fisk, men får det ikke til å passe rundt om.

Noen som kan skyve meg opp av grøfta ? 🙂

Mvh Tone

Skrevet

Min fjerde bokstav i institusjon er samme som siste i møte.

Har også prøvd med samme arbeider som deg uten at det førte frem.

Håper noen kan hjelpe med et godt tips her.🙂

Skrevet

Det ser ut til at det går opp med den veksten du nevner ,Tone.

Og pynt i flertall.

Har ikke helt fått det til å gå opp med ting med tror det ender på et annet ord for varer.

Annonse

Skrevet

Jeg måtte finne andre bokstaver enn det jeg innledningsvis skrev. Akkurat nå strever jeg med å svare på de konkrete spørsmålene, for jeg finner ikke alle stikkordene det refereres til.  Det gode tipset er vel å bruke ordnetts bokstavsøk til å finne ting og arbeideren. 

Uansett, Thea, ikke pynt i flertall, men absolutt et annet ord for varer.

Skrevet

Ok takk,, da får jeg fram med viskelæret igjen 😕

Skrevet
  ces skrev (På 9.9.2021 den 16.52):

Jeg måtte finne andre bokstaver enn det jeg innledningsvis skrev. Akkurat nå strever jeg med å svare på de konkrete spørsmålene, for jeg finner ikke alle stikkordene det refereres til.  Det gode tipset er vel å bruke ordnetts bokstavsøk til å finne ting og arbeideren. 

Uansett, Thea, ikke pynt i flertall, men absolutt et annet ord for varer.

Ekspander  

Det er ikke lett  søke med bokstaver der når de som en  har er så usikre.

pynt : er fjerde bokstav samme som siste i møte og 6 samme som første i ulykkesvarsel.

lege er første og  andre bokstav like vokaler

Skrevet

Ja, selvfølgelig brukes kryssordhjelperen... når man har noen bokstaver å fylle inn.  Foreløpig har jeg kun siste bokstaven i arbeideren, siste på pynt og siste på ting, forutsatt at jeg har riktig svar på "ødem".  Med Klevjer kan man aldri være sikker. 

Lar denne ligge å modnes litt til før jeg gidder å se på den igjen tenker jeg.

2ne

Skrevet

INSTITUSJON vil gi flere bokstaver til bokstavsøk. Det er ikke veldig mange muligheter her.

Og Klevjer er absolutt forutsigbar mht ØDEM.

Skrevet

Problemet mitt er at jeg finner noen institusjoner, men de ryker alle mot ting og pynt.  4. bokstaven i ting vil jeg gjerne skal være samme som siste i tidspunktet, og 8. vil jeg gjerne skal være lik siste i møte.

Håpløs pusling dette. Finner man det ene, så ryker det andre.  Til slutt så finner jeg ut at pynt er jo også en ting, og jeg har mange ting i stua som pynt 🙂   🙂

Senga kaller, så riktig god natt 🙂 

2ne

Skrevet

Hei, Tone

Husbonden har rydda bort oppgaven min. Et godt tips om pynt er kanskje likevel at du skal tenke litt mer historisk enn det du har i egen stue. 

Institusjonen hører mer til vår moderne hverdag.

Annonse

Skrevet (endret)

Står ting i dette leksikonet?

Og er fjerde bokstav R?

Trur kanskje jeg har pynt og institusjon. Men ting, fjell og komponist står igjen,

Endret av thea
Skrevet

Takk takk. Alt gikk greit opp da jeg endret tidspunket. At en feil bokstav skal skape så mye trøbbel er utrolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...