Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Full stopp et par steder: 34V: har 2.bokstav lik siste i 26v. Finner ikke noe galleri. Hvor kan jeg lete?

Har ellers håpløse bokstaver i mannsnavn, 12l. Andre og sjette er samme vokal. Er dette feil?

Tredje stopp er SELSKAP 33L. Har her en heilnorsk vokal på 4. Bør jeg tenke nytt?

({$editedMessage} 13.04.21 18:20)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har de samme bokstavene som deg i 34V og 12L. Galleriet har navnet til en norsk kunstner, og er å finne i snl. 12L - her har jeg et italiensk navn, og det finner du også i snl. På 33L forstår jeg at du har enten æ, ø eller å som 4. bokstav. Jeg har ikke det. Men dette er en vanskelig oppgave, og jeg vet ikke om jeg har fasitsvarene. Skulle gjerne hatt hint til 44V.

Skrevet

Tror jeg har funnet galleriet, men må endre resten av det nedenfor. Har ingenting å hjelp deg med på 44v, dessverre. Takk for info i alle fall!

Skrevet
  - skrev (På 13.4.2021 den 19.45):

Jeg har de samme bokstavene som deg i 34V og 12L. Galleriet har navnet til en norsk kunstner, og er å finne i snl. 12L - her har jeg et italiensk navn, og det finner du også i snl. På 33L forstår jeg at du har enten æ, ø eller å som 4. bokstav. Jeg har ikke det. Men dette er en vanskelig oppgave, og jeg vet ikke om jeg har fasitsvarene. Skulle gjerne hatt hint til 44V.

Hei, ElinW

Prøver meg på et synonym til vinsj på 44. Det stopper likevel på 46.v, men du kan jo prøve...

Skrevet
  - skrev (På 13.4.2021 den 19.45):

Kan jeg spørre om 33L er et synonym eller et konkret selskap? Og finnes det på kryssord.no?

Skrevet

Hos meg ble det et synonym, og det finnes på kryssord.no. Jeg fant ikke noe synonym til vinsj på 44 som klaffet.

({$editedMessage} 14.04.21 16:27)

Annonse

Skrevet

På 44 v. har jeg prøvd å lese i snl en artikkel om en tettbebyggelse på Shetland. Da fikk jeg hjørnet til å gå i hop, men garanterer ikke min løsning som fasit.

Selv står jeg bom fast på høyre side. Det gjelder 24, 25, 27,29. Noen tips om å komme videre. Kan nevne at jeg som bokstav 2 på 20 L har samme som 6. på 14 V.

Skrevet

Strever også her. Jeg trodde høyre side fungerte, men stopper på fugl, 29v. Og jeg har ikke 2.bokstav på 20l lik 6.i 14v. Huff!

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 14.25):

Hos meg ble det et synonym, og det finnes på kryssord.no. Jeg fant ikke noe synonym til vinsj på 44 som klaffet.

({$editedMessage} 14.04.21 16:27)

Ok. Da hadde nok jeg samme synonym på 33l, men får det ikke til å fungere med 40v.

Vanskelig.

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 15.08):

På 44 v. har jeg prøvd å lese i snl en artikkel om en tettbebyggelse på Shetland. Da fikk jeg hjørnet til å gå i hop, men garanterer ikke min løsning som fasit.

Selv står jeg bom fast på høyre side. Det gjelder 24, 25, 27,29. Noen tips om å komme videre. Kan nevne at jeg som bokstav 2 på 20 L har samme som 6. på 14 V.

På 44V har jeg også prøvd løsningen med tettebebyyggelsen på Shetland, men da var det vanskelig å finn 36L med den kryssende bokstaven jeg fikk.

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 15.08):

({$editedMessage} 14.04.21 19:28)

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 17.23):

På 44V har jeg også prøvd løsningen med tettebebyyggelsen på Shetland, men da var det vanskelig å finn 36L med den kryssende bokstaven jeg fikk.

Har på 36 prøvd med dansested (flertall)

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 17.13):

Strever også her. Jeg trodde høyre side fungerte, men stopper på fugl, 29v. Og jeg har ikke 2.bokstav på 20l lik 6.i 14v. Huff!

Kanskje du på 2. bokstav på 20 L har lik 4. bokstav på 19. L? Har det som alternativ

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 17.14):

Ok. Da hadde nok jeg samme synonym på 33l, men får det ikke til å fungere med 40v.

Vanskelig.

Hei!

Jeg strever med akkurat det samme som dere. Dessuten er jeg usikker på nedre høyre hjørne. Først hadde jeg samme førstebokstav på 38 og 45, men så ble 40 "umulig" å finne. Derfor byttet jeg førstebokstaven i 38 til samme som første i 21, uten at det hjalp meg videre.

Når det gjelder 44, har jeg funnet en fargeløs base i ordnett, men vet neimen ikke om den går. Basen på Shetland slo jeg også fra meg, p.g.a. vansker med å finne 36 med den spesielle midtbokstaven.

Enig med deg, ces: vanskelig.

Vh

Ditten

Skrevet

Hei. Jeg har samme forbokstav på 38 og 45. På 40 har jeg valgt imperativformen av skjule, altså skjul. på 36 har jeg valgt rom i flertall, men får ikke til 46. Derfor kan mye tyde på at jeg har feil på 36 og 41. Trenger søkehint på 46.

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 17.44):

Har på 36 prøvd med dansested (flertall)

Prøvde dansestedene, men da var det umulig å finne 37L og 39V.... Veldig vrient hjørne!

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 18.11):

Hei. Jeg har samme forbokstav på 38 og 45. På 40 har jeg valgt imperativformen av skjule, altså skjul. på 36 har jeg valgt rom i flertall, men får ikke til 46. Derfor kan mye tyde på at jeg har feil på 36 og 41. Trenger søkehint på 46.

Det ser ut som vi alle prøver og prøver uten å komme helt i mål. Mht 46, finner jeg ikke noe! Og jeg har prøvd ulike visesangere på 45 uten å få noe til å gå. 38 og 21 har ulik forbokstav, men andre i 20 er lik fjerde i 19. Jeg finner ingen fugl på 29, selv om resten fungerer.

Har akkurat nå lik nest siste bokstav i 40 og 43. Enig her?

Skrevet

Og da ramler jeg ut også her. Fra Telemark kjenner jeg Nordstoga, men det hjelper jo lite. Står visedikteren her inne?

Skrevet

Hei tyr,

På 46 har jeg et ganske vanlig adjektiv - hint: naive. Men har du tips til 44V?

({$editedMessage} 14.04.21 21:01)

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 18.44):

Ja.

Da blir jeg jo nødt til å spørre om vedkommende sanger har samme midtre bokstav som midtre i 10v(?) Bare en visesanger går inn for meg her, i hvert fall en norsk, men jeg finner ikke fødefylke. Og nå undres jeg jo også på om jeg har riktig person som ble hedret i -83. Stemmer at denne var lett å finne på snl.no?

Skrevet
  - skrev (På 14.4.2021 den 18.29):

Hei. Ikke hos meg. Visedikteren og sangeren jeg har valgt er fra Telemark.

Vi tenker nok på samme visedikter. I følge snl var han fra Oslo, men fra annet hold vet jeg at han ofte oppholdt seg i Telemark. Han hadde hytte på Skåtøy :-)

Skrevet

Ved å prøve din imperativsform på 40, fikk jeg alt til å gå opp, under forutsetning av at nedre venstre hjørne kan godkjennes. På 46 har jeg benyttet adjektiv som kan benyttes om noen som er noe naive.

1. og 4. bokstav er like.(konsonanter?

2. og 9. bokstav er like.(vokaler)

3. 4. og 8. bokstav er like(konsonanter).

På 20 har jeg da 2. bokstav lik 4. i 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...