Gjest morena Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Kan noen hjelpe meg med dette? Stikkord: Vaskemiddel. 8 bokstaver og det slutter på såpe og første bokstaven er mest sannsynlig M. Det er vel ingenting som heter maissåpe? Det er det eneste normale jeg får til å stemme.
Gjest Egon Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Du er kanskje for ung til å huske TRANSÅPA?
Gjest morena Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke spesielt ung, men husker ikke den nei. Men kanskje det er løsningen. Et ord som gir første bokstaven er stikkord nummer fork. Jeg trodde man forkortet nummer med nr, men det er tre bokstaver, så jeg har skrevet nmr. Men hvis det er transåpe, så får jeg en T der, og da kan kanskje nummer fork. bli forkortelsen på størrelse, STR. Det kan man vel til nød si er et nummer. Men google har heller ikke hørt om transåpe. Men jeg skriver det jeg, for jeg finner ikke noe annet. Tusen takk for hjelpen.
Gjest Solveig Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Transåpa står i Ordnett , i NRO. I Tanum er det noe som heter KALISÅPE og TALLSÅPE. Andre såper som kan være aktuelle i NRO; hardsåpe bløtsåpe
Gjest Egon Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Er ikke spesielt ung, men husker ikke den nei. Men kanskje det er løsningen. Et ord som gir første bokstaven er stikkord nummer fork. Jeg trodde man forkortet nummer med nr, men det er tre bokstaver, så jeg har skrevet nmr. Men hvis det er transåpe, så får jeg en T der, og da kan kanskje nummer fork. bli forkortelsen på størrelse, STR. Det kan man vel til nød si er et nummer. Men google har heller ikke hørt om transåpe. Men jeg skriver det jeg, for jeg finner ikke noe annet. Tusen takk for hjelpen. Leser i "den store kloke boken" Litra (bokstav brukt ved nummerering istedet for eller sammen med tall) Forkortet LTR.
Gjest morena Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Transåpa står i Ordnett , i NRO. I Tanum er det noe som heter KALISÅPE og TALLSÅPE. Andre såper som kan være aktuelle i NRO; hardsåpe bløtsåpe Ser man det ja, og jeg som trodde at det som ikke sto på nettet ikke eksisterte. Det blir nok transåpe for det passer også med den A'en i tran. Tusen takk for åpningen av mine "googleinnsnevra" øyner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå