Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Ces og Dag,

Løsningen (med forklaringen enhet) finner dere KUN i Nyord i norsk.

Ifølge denne boken kan ordet skrives på to måter, og varianten med det engelske andreleddet er fasit.

Førsteleddet er for øvrig også engelsk, men tatt inn i det norske språk.

Lykke til!

Annonse

Hei Ces og Dag,

Ifølge denne boken kan ordet skrives på to måter, og varianten med det engelske andreleddet er fasit.

Lykke til!

Hei, Aron

Det du nå sier, er at man må ha den fysiske utgaven for å kunne løse denne oppgaven?

Hei Ces og Dag,

Lykke til!

Aron

Jeg er rimelig sikker på at jeg har funnet den omtalte "enheten", men det jeg endte opp med på 11v er jeg usikker på. Finnes denne lederen i ordbøkene her inne?

Unni

vinner1: 1V er ett ord, men sammensatt av 2. 4. bokstav er ikke lik 2 i 28. Ser nå at løsningen også finnes her inne. Det er ikke snakk om måleenhet, som kanskje er det første man tenker på. Går du løs på nyordboka enda en gang, må du nok finlese forklaringene også.

(Meldingen ble redigert 29.03.21 22:35)

({$editedMessage} 29.03.21 22:43)

Annonse

vinner1: 1V er ett ord, men sammensatt av 2. 4. bokstav er ikke lik 2 i 28. Ser nå at løsningen også finnes her inne. Det er ikke snakk om måleenhet, som kanskje er det første man tenker på. Går du løs på nyordboka enda en gang, må du nok finlese forklaringene også.

(Meldingen ble redigert 29.03.21 22:35)

({$editedMessage} 29.03.21 22:43)

hei odnyst. takk for tips. da har jeg funnet ordet. hadde selvfølgelig hoppet elegant over det, leder står også i samme boka nyord i norsk. mvh Dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...