Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! lurer litt på nederste nøtta, utføres til musikk ,har; 2 lik 2 i 14 vannrett, 4 lik 2 i 18 vannrett, 6 lik 1 i 12 vannrett,

på 1 vannrett, enhet, har jeg 2 boktav lik siste i 13 vannrett, kan dette stemme? mvh Dag

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 27.3.2021 den 10.50):

takk Tone. Er enheten å finne i nyord i norsk?

mvh Dag

For å finne et nyord, bruker du Språkrådets liste? Eller hvor?

Og hvor lete etter appetittvekkende stoffer?

Skrevet

Den siste er enkel. Søk på "appetittvekkende stoff" i ordnett, så får du svaret både i entall og flertall. "Enhet" (går ut fra at det er den du sikter til) har jeg problemer med. Med tro på at jeg har riktig 2. bokstav har jeg gått igjennom hele nyord-boka uten å finne svaret.

Annonse

Skrevet

Takk, Odnyst! Dette var vrient. Ikke får jeg til ENHET, og heller ikke SØKETJENESTE, 18V.

Jeg har også gitt opp den øvre nøtta, for han/hun som døde i Tyskland, har gitt meg grå hår. Har du tips videre på noe av dette?

Mvh ces

Skrevet

Enhet finner ikke jeg heller. Søketjeneste finner du i SNL, side 1. M.h.t. "døde i Tyskland", se mitt svar på ditt forrige innlegg.

Skrevet

jeg har gått gjennom nyord i norsk 2 ganger,uten å finne enhet. 2 bokstav har jeg,lik 2 i 5 vannrett.Dette er vel riktig bokstav? mvh Dag

Skrevet
  - skrev (På 28.3.2021 den 10.58):

Så når det gjelder 1 V: ENHET, er det bare å sette sin lit til andre kloke hoder?

jeg har gått gjennom nyord i norsk 2 ganger,uten å finne enhet. 2 bokstav har jeg,lik 2 i 5 vannrett.Dette er vel riktig bokstav? mvh Dag

Skrevet
  - skrev (På 28.3.2021 den 11.07):

Hei, Dag Vinner1

Vi er enige om bokstavene. Tror ikke nyord hjelper!

• 2 uker senere...
Skrevet
  - skrev (På 28.3.2021 den 8.00):

Den siste er enkel. Søk på "appetittvekkende stoff" i ordnett, så får du svaret både i entall og flertall. "Enhet" (går ut fra at det er den du sikter til) har jeg problemer med. Med tro på at jeg har riktig 2. bokstav har jeg gått igjennom hele nyord-boka uten å finne svaret.

Jeg får ikke noe opp på appetittvekkende stoff i Ordnett. Har satset på det som har siste bokstav lik tredje i enhet. Tror det må bære feil. Hvor fonner jeg ‘leder’? Tilreisende person fant jeg i ordnett, og da er det kun 1 øy, med vokal som nummer tre , hjelp

Annonse

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke, Liv O. Hvis du har søkt i ordnett på "appetittvekkende stoff", altså i entall, får du ett svar, som oppgir både entall og flertall. Og stikkordet er jo i flertall, nemlig "appetittvekkende stoffer"

({$editedMessage} 06.04.21 12:06)

Skrevet

Har vanlig ordnett. Får bare opp ganefryd. Lurer på drt japanske ordet som slutter på tredje bokstav i enhet, men def blir bare tull med plagg og ledet

Skrevet

Liv O: Poenget er at du ikke skal søke på "appetittvekkende stoffer", men på "appetittvekkende stoff". Da får du løsningen både i entall og flertall. (jfr. mitt svar til ces 28.3.)

(Meldingen ble redigert 06.04.21 12:11)

({$editedMessage} 06.04.21 13:09)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...