Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg antar at nøkkelordet i 28 vannrett

skal være POLYGON istedenfor POLYNOM.

SJ

Finner ikke noe på hverken polygon eller polynom med mine bokstaver, så foreløpig er oppgaven lagt på is :)))

mvh Tone

Skrevet

Hei Tone!

Den lette metoden er med alle riktige, kryssende bokstaver inne, å bokstavsøke i kryssordhjelper. De fleste bøker på Ordnett gir svar. Den tunge metoden er å konsultere "Nyord i norsk".

Vh

Aksel

({$editedMessage} 27.02.21 21:48)

Annonse

Skrevet

Mitt ord på 18 (som nærmest garantert er fasit) står i både Tanum og NAOB, og dermed kan "Nyord" få ligge i fred. Når stikkordsfeilen er kjent (som den er her), er det heller ingen grunn til å vente med 18 til slutt. Det svaret (altså det *jeg* har brukt) finner man direkte etter at 28 er skrevet inn - enten i hodet eller her inne.

• 4 uker senere...
Skrevet

Finner ikke noe på hverken polygon eller polynom med mine bokstaver, så foreløpig er oppgaven lagt på is :)))

mvh Tone

Hei, Tone!

Jeg fikk VBK med Hjemmet og har prøvd meg oå NM-trimmen 3. Jeg må si det er rimelig rotete etter hvert. Antenner står altså ikke i forumet vårt, og trolig heller ikke tidligere festning. Har du kommet videre? Noen tips å by på?

Mvh ces

Skrevet

Med "forumet vårt" mener du kanskje leksikonet her inne? Nei, "antenner" finner du ikke her. Dette er noe som var vanligere før kabelselskapene overtok TV-markedet. Tidligere festning må du til SNL for å finne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...