Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg finner dessverre ikke ut av 31V,eremittsamfunn. Min 2. bokstav er lik 6. i 14V, min 4. er lik 2. i 11V. Kan noen kanskje hjelpe meg på vei?

Dessuten er jeg veldig usikker på løsningen min av øvre høyre hjørne: Min siste bokstav i 6L er lik 5. i 32V. Er jeg inne på noe der?

Vh

Ditten

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/29573-vbk-nr1-to-n%C3%B8tter-den-nederste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

31: Skriv inn stikkordet i SNL, så ser du på direkten hva løsningen er. Hvorvidt stikkordet er korrekt, er en annen sak. Et raskt blikk på en håndfull kilder gir grunn til skepsis. Men jeg brukte ikke mer enn 60-90 sekunder på den sjekken.

Oppe til høyre er det umulig å si hva som er fasit. Vi vet fra før at "navn" innebærer absolutt alt som kan graves opp fra hele verden (helt håpløst, det alene), og "varemerke" er muligens det mest idiotiske cluet som er mulig å benytte i en oppgave med fullstendig anarkistisk kildebruk. I 2016 fantes det 39 millioner varemerker, og tallet øker styggmye hvert eneste år.

Takk for svar, X-man!

Da får jeg bare gamble på 6L. Enig i at stikkordet navn er for upresist.

Når det gjelder 31V:Jeg var innom SNL tidligere, men slo fra meg løsningen derfra. Nå vet jeg at jeg har riktige bokstaver, så da fins det ingen andre løsninger i sikte.

Vh

Ditten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...