Gå til innhold

Atter MK 61 - siste forsøk mellom kakebakst og vasking

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig gitt meg, men sta som jeg er, må jeg jo prøve å se om jeg får hele høyresiden til, fra øverst til nederst.

Fyr: snakker vi person eller navn på et fyr?

Sogn: Står det forklart med flere ord, xxxxx og sogn, eller er det bare benevnt sogn? (har lyst til at sistebokstaven skal være samme som 6. bokstav i politikere)

Kan idrettsutøver oppnå: Snakker vi sykdom/skade, utmerkelse? Er det flertallsending? Har kun 4. bokstaven på plass, og ørten valg på de øvrige.

Hvis noen gidder å tipse blir jeg glad. Ingen krise hvis den forblir uløst :)

mvh Tone

Fortsetter under...

Da er det lite tvil om at det er dobbeltløsning nederst til høyre. Hos meg er "idrettsutøversspørsmålet" ikke en utmerkelse, men et toppresultat. (Entall, ubestemt form). Til Tone: Sognet fant jeg til slutt i SNL, etter tips her inne. Det er snakk om et kirkesogn i en bykommune nordpå.

({$editedMessage} 19.12.20 12:48)

Hei Tone!

Fyrlykt.

Tar jeg ikke mye feil om ditt bosted, ligger sognet bare et steinkast unna. Ofte omtalt i mange sammenhenger ellers. De to bokstavene matcher ikke hverandre.

Utmerkelse, ubestemt, entall.

Vh

Aksel

Tusen takk Aksel for ditt forløsende tips. Da visste jeg,og behøvde ikke søke en gang :) Fikk satt inn ordene jeg hadde notert ned og alt gled inn :) Skal sende deg noen tanker når jeg henger englene på juletreet :)

Skal se om jeg finner ut av nedre del også før skiskytingen starter :)

Ønsker deg en fin søndag :)

mvh Tone

Da er det lite tvil om at det er dobbeltløsning nederst til høyre. Hos meg er "idrettsutøversspørsmålet" ikke en utmerkelse, men et toppresultat. (Entall, ubestemt form). Til Tone: Sognet fant jeg til slutt i SNL, etter tips her inne. Det er snakk om et kirkesogn i en bykommune nordpå.

({$editedMessage} 19.12.20 12:48)

Stor takk til deg også odnyst for tilbakemeldingen om idrettsutøverspørsmålet. Veldig greit å vite at man kan støte på flere forslag :)

Skal gå i gang med let og søk nå :)

En fin søndag ønskes deg også :)

mvh Tone

Annonse

Stor takk til deg også odnyst for tilbakemeldingen om idrettsutøverspørsmålet. Veldig greit å vite at man kan støte på flere forslag :)

Skal gå i gang med let og søk nå :)

En fin søndag ønskes deg også :)

mvh Tone

Hei, Tone

Det hjelper å skrive her. Løsner gjerne etterpå%u2600%uFE0F

({$editedMessage} 21.12.20 17:33)

Hei, Tone

Ikke vet jeg hvor du bor, men gjetter jeg riktig om dette involverer nobelforfatter?

Jeg får ikke hkørnet til å gå opp med dette heller. Kan du si noe om dyrets nasjonalitet? Eller byens? Og finnes disse to her inne?

Både dyret og byen finnes her inne. Dette navnet på dyret, som hører hjemme i Afrika, brukes ikke lenger. Byen ligger i Asia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...