Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig å få hull på høyre hjørne øverst.Er nest siste m i halt riktig?Lurer på om det har med å hale noe,eller en tilstand man er i?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er en tilstand man er i. Jeg synes endelsen er litt merkelig, men det kan godt tenkes at det er en godkjent form. PS: "Positiv intetkjønn" iflg. Tanum.

({$editedMessage} 20.11.20 10:10)

Skrevet

Takk for bekreftelsen Odnyst.Hadde bare den ene sikre bokstaven,så får prøve å komme litt videre med kryssende.Tror ikke jeg har Tanum i abon.mitt,bare den gamle gode boka.Finner jo bekreftelse der også hvis jeg bare finner noen flere bokst.?

Skrevet

Det er en tilstand man er i. Jeg synes endelsen er litt merkelig, men det kan godt tenkes at det er en godkjent form. PS: "Positiv intetkjønn" iflg. Tanum.

({$editedMessage} 20.11.20 10:10)

Enig med deg Odnyst.Endelsen var litt uvanlig.Fant det på Ordnett.

Skrevet

Takk for bekreftelsen Odnyst.Hadde bare den ene sikre bokstaven,så får prøve å komme litt videre med kryssende.Tror ikke jeg har Tanum i abon.mitt,bare den gamle gode boka.Finner jo bekreftelse der også hvis jeg bare finner noen flere bokst.?

Det er ingen "merkelig" endelse oppe til høyre. Dessuten er det et bombesikkert inngangsord i hjørnet som er bortimot teknisk umulig å misse. Tanum er riktignok ikke enig i ortografien, men det skaper ingen problemer for løsningsprosessen.

Skrevet

Nei vel, men for meg var endelsen merkelig. Jeg ville skrevet dette ordet med en ekstra M og en E som 3. siste og nest siste bokstav.

({$editedMessage} 20.11.20 20:05)

Annonse

Skrevet

Ja vel. Siden ortografien i oppgaven er den eneste tillatte (og identisk med andre adjektiver som har dette andreleddet), tenkte jeg aldri i de banene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...