Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løsningen på politikeren (8 opp, 5 inn fra ve.) ender opp med en konsonant i midten, som ikke passer med noen politikere. En liknende konsonant derimot... Hansen har nok blingset og sett enkelt i stedet for dobbelt.

({$editedMessage} 03.10.20 12:18)

Fortsetter under...

Skrevet
  - skrev (På 3.10.2020 den 10.50):

Nei, det blir en vokal der, ingen feil etter min mening

Moek??? Åssen får du en vokal der?

Jeg har også en konsonant i midten.....

Skrevet

Ja, og med D der er det ikke så lett å finne politikeren.

Men, hvem vet, det finnes sikkert millioner av lokalpolitikere der ute...

Skrevet
  - skrev (På 3.10.2020 den 10.50):

Nei, det blir en vokal der, ingen feil etter min mening

moek8114 har rett. Kjent norsk politiker. Rettelse: Eg så på feil politiker. Har også fått D i midten. Beklager.

({$editedMessage} 04.10.20 18:21)

Annonse

Skrevet

Hei igjen, buste

Jeg skjønte at du googlet etternavnet, hvilket jeg også har prøvd, men finner likevel ikke dette kallenavnet. Jeg ser et annet tilnavn han fikk, men det er mer en karakteristikk, ikke en forkortelse av navnet.

Jeg er ikke i tvil om at du har rett, men jeg er likevel svært nysgjerrig på kilden din. Snl, wikipedia, en annen historisk kilde...?

Skrevet

Tror jeg skrev: Politiker + nickname. prøvde også : nickname + det ordet jeg hadde, og mye annet. Det kom i allefall fram på første artikkel. ( Neste gang skriver jeg hele ordet)

Annonse

Skrevet

Dette er en kryssordpolitiker på tre bokstaver som Hansen har brukt tidligere. Sliter også med å finne dokumentasjon i Google, men løsningsordet finnes i andre kryssordleksikon enn kryssord.no

Skrevet

Dere er åpenbart flinkere enn meg med nettsøk. Jeg har alle bokstavene, men skulle gjerne funnet dokumentasjon et sted, enten i en artikkel eller et kryssordforum.

Skrevet
  - skrev (På 4.10.2020 den 9.11):

Du finner det på kryssord.org, men finner heller ikke kilden det er hentet fra noe sted

Det er en nigeriansk administrator som har Ade som sitt fornavn.

Skrevet
  - skrev (På 4.10.2020 den 9.32):

Det er en nigeriansk administrator som har Ade som sitt fornavn.

Takk til detektivene på nettet, men det er tull av Hansen å bruke slike ord.

Skrevet
  - skrev (På 4.10.2020 den 7.07):

hele navnet hadde vært fint !,

Anne K: Nei, vi prøver å unngå hele løsninger...men løsningen er brukt av Hansen tidligere ...altså en (typisk) Hansen-vri...

({$editedMessage} 04.10.20 18:30)

Skrevet

Tigerroar: Nemlig ...men gi ikke hele løsningen, vær så snill....det holder feks med å si at Adenauer blir kalt dette....som hint....

({$editedMessage} 04.10.20 22:54)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...