Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever veldig med venstre hjørne øverst.Håper jeg har funnet riktig nyhetsanker,kvinnelig sådan.Da ble problemet sangere.Har nå skrevet en yrkesgruppe,litt foreldet tror jeg.2 like kons.midt i ordet.Nå finner jeg ikke ut av bokstaven der frukt og klosset krysser.Fant en frukt som jeg aldri har hørt om,men 1.bokstav er ikke forenlig med nest siste i klosset.Der mener jeg å skulle hatt t eller m.Har jeg rotet det skikkelig til,eller fins det håp?Mvh.Hulte.

Fortsetter under...

Skrevet

Kvinnelig nyhetsanker stemmer nok. Det grønne gullet regner jeg med at du har, men tenk på at det kan skrives på to måter. 2 like konsonanter midt i "sangere" stemmer ikke. (Bing Crosby blir ofte omtalt som en sånn type sanger).

({$editedMessage} 31.08.20 22:10)

Skrevet

Synes ikke det var spesielt flaut, all den tid det "grønne gullet" bare er lov å skrive på én måte, og det er *ikke* slik som i oppgaven. Den ortografien er foreldet for evigheter siden, og stammer fra første bind i første utgave av NRO, utgitt i 1937.

Som faste løsere av UN, Eksperten og NM-trimmen vet, benyttes skrivemåter og definisjoner helt tilbake til 1800-tallet skruppelløst hver gang det "passer". Hva som er korrekt i 2020, er for forfatteren helt uinteressant når slike "muligheter" dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...