Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Ja,si det. Har prøvd å lete overalt, men finner det ikke.Har egentlig ingen "sikre bokstaver". Så her får vi håpe at noen med "godt hode" dukker opp med et forslag. Tipper at det er litterært.

Skrevet

Har også tenkt litterært, eventuelt mytisk, og 100% sikre bokstaver er det jo ikke mulig å ha. Det er litt for mange muligheter.

Håper det finnes noen med et godt hode der ute...

Skrevet

Hei,må vel være en eller annen som har klart å knekke "han hadde dårlig hode" ettersom det er så stille her på siden. Takknemlig for et lite hint.

Skrevet

Ellers er dette like vrangt for de fleste. Jeg er i hvert fall ikke kommet et skritt, for ikke å si en bokstav, videre.

Jeg ville også satt pris på noe forløsende!

Annonse

Skrevet

Kan det være fra en sang (svensk) eller kanskje noe Alf Prøysen har skrevet enten i en sang eller fra en av hans mer litterære arbeider., hilsen Toreb.

Skrevet

Hei!

Jeg løser ikke denne, men sitsøket huvud site:snl.no, leder frem til en litterær, svensk soldatskikkelse, hvis fornavn er på fire bokstaver og etternavn på fem bokstaver.

Vh

Aksel

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et kurs hos en av dere, Bjaggen og Aksel1. Jeg prøver meg med site-søk, men kommer ikke fram. Det er åpenbart at jeg gjør noe feil, men ...

Kurshjelp?

Takk til Aksel1 så kom jeg likevel i mål, men jeg ønsker fortsatt bedre søkeferdigheter. %uD83D%uDE09

({$editedMessage} 03.08.20 18:31)

Skrevet
  - skrev (På 3.8.2020 den 13.57):

Hei!

Jeg løser ikke denne, men sitsøket huvud site:snl.no, leder frem til en litterær, svensk soldatskikkelse, hvis fornavn er på fire bokstaver og etternavn på fem bokstaver.

Vh

Aksel

Aksel1: Snakker vi om en (egentlig) finsk forfatter? Som bla skrev om en fenrik?

Skrevet

Ubegripelig for meg hvordan man kommer på å søke på huvud når det i stikkordet er hode??

Men søker du som Aksel1 foreslår så finner du svaret ved å se på den nest siste artikkelen på side 1. Les teksten under det øverste bildet på høyre side

({$editedMessage} 04.08.20 12:24)

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 3.8.2020 den 19.19):

Ubegripelig for meg hvordan man kommer på å søke på huvud når det i stikkordet er hode??

Men søker du som Aksel1 foreslår så finner du svaret ved å se på den nest siste artikkelen på side 1. Les teksten under det øverste bildet på høyre side

({$editedMessage} 04.08.20 12:24)

Hei, optimist

Ja, det er kreativt å vri på søkeordet slik! Og jeg har som sagt funnet svaret, men jeg får det ikke opp på nederste artikkel på første side. Jeg måtte bla lenger. Betyr det at også site-søk er avhengig av programvare, søkemotor etc? Jeg blir litt matt, og hadde nok trengt en grundigere veiledning og mye mer trening!

Skrevet

ces: site-søk er ikke avhengig av programvare eller søkemotor.

Det betyr bare at man angir hvor det skal søkes, i dette tilfellet i SNL. Da søkes det bare i SNL etter svar.

Bruker man -site:wikipedia.com, så letes det bare i Wikipedia.

Skrevet

Det var det jeg også trodde, optimist, men det er jo unektelig noe som ikke stemmer, nå jeg ikke får opp det samme som f.eks. deg...

Skrevet
  - skrev (På 4.8.2020 den 13.11):

Prøv en gang til. Jeg så jeg hadde skrevet feil, det er ikke den siste artikkelen, men nest siste på den første siden.

Da får jeg opp en artikkel om grunnstoff!

Skrevet
  - skrev (På 4.8.2020 den 8.27):

"ett dåligt huvud hade han, men hjärtat det var gott"

Skriv inn på nettet hva Tehme Melck har skrevet og så kommer løsningen. Det er en litterær person som forekommer hos den finske forfatteren J.L. Runeberg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...