Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv om normal skrivemåte av dette ordet består av 6 bokstaver, så står det klart og tydelig i SNL:

ETYMOLOGI: antagelig fra kongo nzambi, "ånden til en død person"

OGSÅ KJENT SOM: XXXXX (5 bokstaver som altså er løsningen)

Så da har vel Teigland lov til å bruke denne varianten?

Ser ellers at du vil putte inn en ekstra boktstav FORAN den første, men skal du ha 6 bokstaver må du i tilfelle legge til en ekstra til slutt.

(Meldingen ble redigert 26.06.20 23:31)

({$editedMessage} 26.06.20 23:39)

Du trenger medisin mot kveruleringssyken din, aron. Alle som kan å lese og ikke har fått solstikk, ser at det ENESTE korrekte svaret - som det også klinkende klart fremgår av sitatet ditt - er NZAMBI; N, Z, A, M, B, I. DET - og BARE det - er ordet som betyr "ånden til en død person" her.

Du trenger medisin mot kveruleringssyken din, aron. Alle som kan å lese og ikke har fått solstikk, ser at det ENESTE korrekte svaret - som det også klinkende klart fremgår av sitatet ditt - er NZAMBI; N, Z, A, M, B, I. DET - og BARE det - er ordet som betyr "ånden til en død person" her.

Ingen kverulering fra min side.

ETYMOLOGI: antagelig fra kongo nzambi, ‘ånden til en død person’

OGSÅ KJENT SOM: zombi

Så hvilken av disse løsningene har Teigland som fasit? Nzambi eller Zombi? Jeg forerekker den med 5 bokstaver siden det blir trangt om plassen med 6 ?

Ditt behov for å finne feil hos våre eminente kryssordforfattere i Hjemmet/Våre beste begynner å bli en smule latterlig.

God helg!

Annonse

Så du skjønner altså ikke at "også kjent som *zombi*" refererer til artikkelens tittel, som er "zombie"? Er du fullstendig hjernedød?

Til X-man: Du har selvfølgelig helt rett i at "nzambi" er det eneste riktige i.f.t. stikkordet. Jeg har bare vondt for å tro at Teigland elegant har strøket første bokstav for å få det til å gå opp. Mer sannsynlig at han har gått i samme felle som aron, slik at "zombi" vil vise seg å være fasit, selv om det altså er feil. Time will show. (Ellers synes jeg det burde være mulig å argumentere her i forumet uten å ty til skjellsord).

Til alle her, unntatt Aron som har tatt poenget: Det spiller vel ingen rolle om svaret på 13 V skal være nzambi eller zombi. Det er ikkje dette som er løsningen på kryssordet. Løsningen er det som fremkommer i rutene merket 1 til 9.

(Meldingen ble redigert 01.07.20 19:02)

({$editedMessage} 01.07.20 19:04)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...