ehbl Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg sliter virkelig med dagens Ekspert. Hvordan skal jeg finne 1V? Kan noen si noe om hvor mange ledd ordet er sammensatt av? Er 4. bokstav en vokal eller en konsonant? Jeg er takknemlig for alle hint og hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg sliter virkelig også med 1V. Kom frem til mulig løsning på den, som består av tre ledd, men er ikke helt i mål med de kryssende 5L og 6L. Takknemlig for hint til disse. (Meldingen ble redigert 29.03.20 10:43) ({$editedMessage} 29.03.20 11:23) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 29. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2020 Jeg står også fast fortsatt, det hadde vært fint med noen hint. Kan noen si om siste bokstaven i 5L er en vokal? Takknemlig for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Hei! For å kunne løse denne oppgaven, må man – etter min mening – se bort fra foretrukket rettskrivning, og grammatisk bøyningsform etter oppgitt stikkord. Vh Aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 30. mars 2020 Del Skrevet 30. mars 2020 Takk for svar - men kan du hinte om hvilket nøkkelord/løsning du spesielt sikter til? Er klar over at kryssordforfatteren forfatter mye rart, som f.eks. NorsKKlærer i nr. 11. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Etter å ha brukt flere timer på å finne denne pedagogen i nr. 11, mister jeg helt lysten til å prøve mer på dette kryssordet, når jeg nå ser den tullete løsningen. Lysten blir ikke større når jeg forstår det slik at det kanskje er det samme tøvet i nr. 13 også. Det er synd, for det har virkelig vært mange interessante og gode problemer i disse kryssordene! Men et såpass lite kryssord burde være mulig å lage uten feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Takk for svar - men kan du hinte om hvilket nøkkelord/løsning du spesielt sikter til? Er klar over at kryssordforfatteren forfatter mye rart, som f.eks. NorsKKlærer i nr. 11. Hei. Innen søndag kveld hadde jeg ETT ord løst: 21V. Omsider har jeg kanskje løst høyre side. Nå lurer jeg på om 2. bokstav i 20V er lik 2. bokstav i 9L. Så lurer jeg også på om Aksel 1 mener at 10 V og første del av 1 V har alternativ stavemåte. Kanskje også 16 L? Vh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iahaugen Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Etter å ha brukt flere timer på å finne denne pedagogen i nr. 11, mister jeg helt lysten til å prøve mer på dette kryssordet, når jeg nå ser den tullete løsningen. Lysten blir ikke større når jeg forstår det slik at det kanskje er det samme tøvet i nr. 13 også. Det er synd, for det har virkelig vært mange interessante og gode problemer i disse kryssordene! Men et såpass lite kryssord burde være mulig å lage uten feil. Enig ! Det er vanskeleg nok ! I tillegg skal ein streve med oppgåver med feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Hei. Innen søndag kveld hadde jeg ETT ord løst: 21V. Omsider har jeg kanskje løst høyre side. Nå lurer jeg på om 2. bokstav i 20V er lik 2. bokstav i 9L. Så lurer jeg også på om Aksel 1 mener at 10 V og første del av 1 V har alternativ stavemåte. Kanskje også 16 L? Vh Ditten Hei Ditten! Vi har nok lik løsning på 9L og 20V. og jeg er enig i at 16L har en rar stavemåte. Men 22 har en alternativ løsning som finnes på kryssord.org, og den passer bedre med 16L. Ordet finner jeg imidlertid ikke i den betydningen andre steder. Hilsen Elin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Tusen takk for svar, Elin! Særlig løsningen min på 7L gav meg en viss trygghet. Så gjenstår å se om venstre siden lar seg løse. Kanskje noen andre kan komme på banen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Mitt problem er 6L, Ditten. Har løsning på v. siden. Men kan ikke røpe for mye her, så det hadde vært fint om jeg kunne sende deg melding på en annen måte. Jeg er på FB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Hei Elin. Jeg har ikke etternavnet ditt, så får ikke sjekket FB. Har du løst 1 V? I så fall: Er løsningen knyttet til et tema for oppgaven? Noe som har med musikk å gjøre, eventuelt med helsevesen? To av løsningsordene mine på høyre side har med sistnevnte å gjøre, to av de andre er innenfor musikkområdet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 31. mars 2020 Del Skrevet 31. mars 2020 Har antakelig de to samme løsningene på h. side. 1V har et helt annet tema. Hilsen Elin ({$editedMessage} 31.03.20 20:41) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 2. april 2020 Del Skrevet 2. april 2020 Hei igjen! Det kan hende Aksel 1 sikter til stavemåten av både 10V og 16L når det gjelder alternativ rettskrivning. Nå har jeg i hvert fall kommet fram til en plausibel og grei løsning på kanskje verdens vanskeligste minihurtigmesterkryss etter min mening.Takk for hyggelig mail, elinw :) En annen ting: Jeg savner BrukHodet.no. Der var Skjye en eminent kreatør av gode langord/nyord ! Er du her inne, Skjye? Vh Lilliken/Ditten/Tusentakk/MMtakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.