Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som sagt, så har jeg masse tid om dagene, og har nå fått puslet sammen halve kryssordet (fra midten og ned).

Jeg trodde jeg hadde redskap på plass, men den får jeg ikke til å sitte når plagget falt på plass. Bokstavene jeg foreløpig har er:

Nr 4 - samme som siste i avfall

Nr 8 - samme som bokstav nr 2 i forfatter

Nr 10 - samme som nr 2 i grei

Nr 12 - samme som siste i plagg

Tenkte at bokstav nr 6 ble samme som siste i forfatter, men er usikker her. Kan også bli som nest siste i sammenkomst (hvis det er rett da :) )

Når det gjelder øverste venstre hjørne, så har jeg lest at det som fins i biler lager lyd, men i min bil er det helt stille :)) Dette hjørnet er verst synes jeg,for det er mange trykksaker, menn, mineral og "ting og tang" i trøndelag :)

Noen som kan bistå og bekrefte bokstaver,og gi et godt hint?

mvh TOne

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/28386-mesterkryss-16-atter-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tone,

Alle bokstavene dine i redskap stemmer, og når det gjelder 6. bokstav skal du velge det andre alternativet du nevner.

Løsningen er flertall, og altså ikke noen -hammer som jeg først trodde :)

Min løsning på "fins i biler" lager heller ingen lyd, så her er det kanskje flere muligheter?

Som sagt, så har jeg masse tid om dagene, og har nå fått puslet sammen halve kryssordet (fra midten og ned).

Jeg trodde jeg hadde redskap på plass, men den får jeg ikke til å sitte når plagget falt på plass. Bokstavene jeg foreløpig har er:

Nr 4 - samme som siste i avfall

Nr 8 - samme som bokstav nr 2 i forfatter

Nr 10 - samme som nr 2 i grei

Nr 12 - samme som siste i plagg

Tenkte at bokstav nr 6 ble samme som siste i forfatter, men er usikker her. Kan også bli som nest siste i sammenkomst (hvis det er rett da :) )

Når det gjelder øverste venstre hjørne, så har jeg lest at det som fins i biler lager lyd, men i min bil er det helt stille :)) Dette hjørnet er verst synes jeg,for det er mange trykksaker, menn, mineral og "ting og tang" i trøndelag :)

Noen som kan bistå og bekrefte bokstaver,og gi et godt hint?

mvh TOne

Hei Tone!

Redskaps-bokstavene går inn alle som én, dog ikke den sjette. Ved hjelp av kryssordhjelper vises drøyt 20 treff, ett er løsningen.

Øvre venstre: Med andre bokstav på Grei inne, gis det bare ett alternativ ved søk her inne på Mat. Og Lyskilde bare tre muligheter etter samme søkemetode.

Vh

Aksel

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...