Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter igjen med høyre side , bla, dronning, har 2 bokstav lik 1 i 1 loddrett, 4 bokstav lik siste i 8 vannrett, 6 bokstav lik siste i 4 loddrett, 8 bokstav lik siste i 13 vannrett, er dette riktig? er langrennsløper, navnet på en utøver , eller et synonym? mvh Dag

Fortsetter under...

Skrevet

Hei Dag!

Bortsett fra din 8. bokstav, stemmer alt med mitt, der skal det inn en konsonant. Og 27. vannrett er et fellesnavn, NAOB inneholder ordet, men stikkordets eksakte formulering er nok hentet fra Nyord i norsk.

Vh

Aksel

Skrevet

takk Aksel.jeg må spørre om 29 vannrett dagdriver, har 2 bokstav lik 1 i 11 vannrett, 4 bokstav lik 3 i 31 vannrett, 6 bokstav lik siste i 8 vannrett, er dette riktig?. mvh dag

Skrevet

Hei igjen!

Du er veldig nær ved å lukke høyre midte. Hva som gjenstår er imidlertid det vanskeligste (din 4. bokstav er feil), å treffe riktig på Kan masse være og derav avledet Dagdriver. Søk med sistnevnte i Ordnett, og bit deg merke i treffene i NAOB. Konferér deretter med Nyord i norsk. Til slutt løser du masse ved hjelp av kryssordhjelper.

Vh

Aksel

Skrevet

takk Aksel. har funnet et annet ord på dagdriver, 4 bokstav er lik første bokstav i 18 vannrett på EKSPERTEN? er dette riktig? mvh Dag

Annonse

Skrevet

hei, da har mye kommet på plass.lurer litt på 10 vannrett, sveis, finnes den i nyord i norsk?.jeg har 6 bokstav, lik siste i 39 vannrett,Når det gjelder 16 vannrett, landsby, har jeg 2 bokstav lik siste i 8 vannrett, 4 bokstav lik siste 1 loddrett. 22 vannrett, tidl, hovedstad har jeg 2 lik siste i 8 vannrett, 6 lik første i 21 vannrett, noen tips? mvh Dag

Skrevet

"Sveis" er fra NAOB. Start med å bytte yrkesutøver og organ. Yrkesutøveren står _ikke_ her inne. På 15 og 21 tyder alt på at du har riktige svar.

Skrevet

Hei, ikke lett denne oppgaven! på sveis, har jeg 2 bokstav lik siste i 8 vannrett, 4 bokstav lik siste i 9 vannrett, 8 bokstav lik 5 i 26 vannrett. har søkt i naob, yrkesutøveren , er den fra nyord i norsk? mvh Dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...