Gå til innhold

Sjørdals-nytt 297

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp av ett lysere hode enn mitt. Oppgaven lyder:

VISE ILER. Ordet i midten skal lage et nytt ord som passer til begge. Eks. : FAST PLASS Ved å sette holde i midten, får jeg fastholde og holdeplass. Den øverste får jeg ikke til, bakvendten opererer med båtiler, men finner ikke noe som heter visebåt. Hva i all verden kan det bli ?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei punky!

I hvert fall ett mellomliggende ord passer inn som hånd i hanske, nemlig TEKST (VISETEKST og TEKSTILER).

Vh

Aksel

Skrevet
  - skrev (På 15.8.2007 den 18.51):

Trenger hjelp av ett lysere hode enn mitt. Oppgaven lyder:

VISE ILER. Ordet i midten skal lage et nytt ord som passer til begge. Eks. : FAST PLASS Ved å sette holde i midten, får jeg fastholde og holdeplass. Den øverste får jeg ikke til, bakvendten opererer med båtiler, men finner ikke noe som heter visebåt. Hva i all verden kan det bli ?

Ordet RE ( f eks. re sengen) kan kombineres; gir VISERE og REILER (låsdel), men jeg synes ikke mitt forslag harmonerer så veldig bra!

Fotnote til Aksel : Vi sendte våre forslag samtidig. 1-0 til deg!

Innlegg redigert. (08-15-07 21:28)

Skrevet

Takk for hjelp til dere begge, men kjøper forslaget til Aksel. Måtte gå tilbake til Tanum for å se om jeg virkelig hadde oversett tekst. Slo opp på vise og leste alle ord som kunne tilføyes bak, men ingen tekst Takk igjen

Vh Punky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...