Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Man får 128 treff dersom alle de 11 norske bøkene i Ordnett er aktivert, men Nynorsk og SNO trenger man jo ikke (jeg har iallfall ennå ikke vært borti noe kryssord der noen av de få unike ordene i SNO har vært benyttet), og da står det igjen 86. Problemet er at et abonnement på kryssordkatastrofeboken SNO automatisk fjerner Tanum, Norsk ordbok, Fremmedord og Norske synonymer, og man må kontakte Ordnett for å få dem tilbake. Uten de fire SNO-bøkene og Nynorsk blir det 71 treff.

Heldigvis får man raskt tilbake de fire ordentlige (i mitt tilfelle mens jeg satt i tlf. med supporten) bøkene som SNO delvis - understreker sterkt DELVIS - erstatter.

({$editedMessage} 14.01.20 19:40)

Fortsetter under...

Kryssordpakken er veldig bra. Men anbefaler at du anskaffer Rettskrivningspakken i tillegg. Det dukker en ganske sjelden gang opp ord som kun står i Bokmål-boken, og ikke minst benyttes stadig stikkord derfra.

Som sagt, siden SNO ble lansert, har jeg ikke oppdaget noen ting i noe kryssord som man må akkurat dit for å finne. (Men jeg har den uansett, og kommer til å beholde den.)

Hei marib!

Løsningen er et resultat av hva boksere gjør i ringen. Skriv inn "i boksing" i søkefeltet på ordnett – allerede på første side står ordet, dog med 11 bokstaver. Klikk på oppslagsordet, og du ser synonymet. 8. og 9. bokstav er begge konsonanter.

Vh

Aksel

Hei Aksel.

forekommer i boksing.

Jeg har Ordnett, finner ikke noen ord med 11 bokstaver på første side.

Hilsen

akok

Hei Aksel.

forekommer i boksing.

Jeg har Ordnett, finner ikke noen ord med 11 bokstaver på første side.

Hilsen

akok

Til akok: har du prøvd å søke på sportsuttrykk her inne? Du får riktignok 180 svar, men kan hoppe over de 2-3 første sidene, da ser du raskt hva som kan angå boksing. Bokstavsøk gir også resultat her. Ordet kan du ta med til ordnett så finner du det der også.

({$editedMessage} 17.01.20 00:51)

Annonse

Hei akok!

Abonnerer du på Norsk ordbok, der finner du løsningen (som oppslagsord på 11 bokstaver, synonymet på 9 bokstaver).

Vh

Aksel

Hei til Aksel1 og Optimist.

Jeg har Norsk Ordbok (papirutgaven.

finner ikke noe der.

Abbonnerer på mye, bl.annet Ordnett og ordnett pluss.

Er det det samme som riksmålsorboken?

Hilsen

akok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...