Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dessverre samme elendigheten i MK 44. Oppe høyre er det ørten millioner kombinasjoner å prøve ut, og en må ha drikken på plass før det i det hele tatt er noen vits å prøve. Det må da gå an å lage eksperte vanskelig nok uten slike prøvelser. Har ikke testet om flere ordkombinasjoner passer der oppe, men det skulle ikke forundre meg. Nede midt er det også flere løsninger på "tettsted" og "kjemiker"

Lenke til kommentar
https://forum.kryssord.no/topic/27957-ingen-bedring-i-mesterkryss-nr-44/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I øvre høyre er det, som lucifus sier, liten vits å sette i gang før drikken sitter. Pga. alle mengdebegrepene kan hjørnet se meget arbeidskrevende ut, men det er ting å plukke ut og starte med likevel. Sistebokstaven i "Utføres av kirurger" er, om ikke opplagt, så iallfall meget sannsynlig. (Åttendebokstaven er nesten jevnsikker.) Allerede nå finner man skinnet.

Det er videre (her i leksikonet) kun tre landområder som passer. (Selvsagt forutsatt at vi har tippet riktig på sisteleddet i kirurgordet.) Likeledes er det med "Fins på fartøy" - altså tre alternativer her inne under det opplagte søkeordet.

Og plutselig sitter man med et meget oversiktlig og høyst begrenset materiale for å gå løs på hele hjørnet, nesten før man har rukket å bekymre seg over faren for å måtte kjase og styre med utlange lister over mengdebegrepsord som må kryss-sjekkes frem og tilbake.

Dessverre samme elendigheten i MK 44. Oppe høyre er det ørten millioner kombinasjoner å prøve ut, og en må ha drikken på plass før det i det hele tatt er noen vits å prøve. Det må da gå an å lage eksperte vanskelig nok uten slike prøvelser. Har ikke testet om flere ordkombinasjoner passer der oppe, men det skulle ikke forundre meg. Nede midt er det også flere løsninger på "tettsted" og "kjemiker"

Hei.

Du skriver Mesterkryss nr. 44, men dette er jo nr. 55 og uke 44.

Husk at når du sender inn så er det NR.som skal skrives på konvolutten, og ikke uke-nr.

Det har vært gitt mange meldinger om dette fra redaksjonen og det står også på kupongen du sender inn.

Bruker du uke-nr så risikerer du å ikke bli med trekning av premier. Og det vil jo være synd.

Derfor kan det være like greit å vende seg til å bruke Nr. som betegnelse på hvilken utgave det dreier seg om, også her i forumet, synes jeg.

I øvre høyre er det, som lucifus sier, liten vits å sette i gang før drikken sitter. Pga. alle mengdebegrepene kan hjørnet se meget arbeidskrevende ut, men det er ting å plukke ut og starte med likevel. Sistebokstaven i "Utføres av kirurger" er, om ikke opplagt, så iallfall meget sannsynlig. (Åttendebokstaven er nesten jevnsikker.) Allerede nå finner man skinnet.

Det er videre (her i leksikonet) kun tre landområder som passer. (Selvsagt forutsatt at vi har tippet riktig på sisteleddet i kirurgordet.) Likeledes er det med "Fins på fartøy" - altså tre alternativer her inne under det opplagte søkeordet.

Og plutselig sitter man med et meget oversiktlig og høyst begrenset materiale for å gå løs på hele hjørnet, nesten før man har rukket å bekymre seg over faren for å måtte kjase og styre med utlange lister over mengdebegrepsord som må kryss-sjekkes frem og tilbake.

Hei X-man

Du sier: "likeledes er det med "fins på fartøy" - altså tre alternativer HER INNE under det OPPLAGTE søkeordet". Skal man gjette hva som er det opplagte søkeordet også? Fins på fartøy, finnes på fartøy, på fartøy...

Har kranglet meg til noen løsninger på høyresiden, og hvis drikken er rett, så har jeg som 8. bokstav i fartøy, samme som nest siste i oppbevaringssted.

Stemmer det at naturfenomen ikke er å finne her inne? (Hvis man velger fisker fra dette leksikonet) Har bare funnet 2 som passer, hvis min gjetning på endelsen i kirurgien er rett da.

mvh Tone

Hallo, Tone.

Cluet "Fins på fartøy" er nok valgt for å tåkelegge hva man kan/bør/skal søke på - som etter mitt syn er nødt til å være "skipsdel".

Åttendebokstaven din på "Fins på fartøy" stemmer. Naturfenomenet er oppført her, "Fisker" også.

({$editedMessage} 30.10.19 18:56)

Annonse

Tusen takk for hjelpe ut av tåkeheimen! Har muligens funnet løsningene. Ikke sikkert at alle ordene stemmer med fasiten da (kunne jo velge noe annet også på kirurgordet,by...)

Den dagen forfatteren klarer å lage et kryssord uten en drøss med svaralternativer, OG puslespill med ørten brikker, da skal jeg spise hele ukebladet HJEMMET! :))))

mvh Tone

Kirurgordet har vel 2 alternative løsninger, og da velger du den som starter med en bokstav tidlig i alfabetet.

Byen har 19 løsninger i leksikonet her inne, men ved hjelp av kryssordhjelperen i Ordnett, sitter du igjen med bare 2. Da velger du den hvor 3. og 5. bokstav er like.

aron: Artig å se at du også har valgt å begynne med forfatterprofilering. Men kan du utdype de to motstridende anbefalingene dine ang. sannsynlige fasitsvar? Hvorfor skal man benytte ordet tidligst i alfabetet i tilfelle nr. 1, men ordet lengst ut i alfabetet i tilfelle nr. 2?

Kirurgordet har vel 2 alternative løsninger, og da velger du den som starter med en bokstav tidlig i alfabetet.

Byen har 19 løsninger i leksikonet her inne, men ved hjelp av kryssordhjelperen i Ordnett, sitter du igjen med bare 2. Da velger du den hvor 3. og 5. bokstav er like.

Hei Aron

Hvorfor skulle jeg velge de to du nevner? Begge er like riktige, men hvordan kan jeg vite hva forfatteren har som fasit?

mvh TOne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...