Elinw Skrevet 21. september 2019 Skrevet 21. september 2019 Jeg lurer på 18L kommune. Finner ingen norsk kommune som passer, og har 3 alternativer på kryssende 23V. Kan dette være en sør-europeisk kommune? Er takknemlig for tips eller hint her.
skjeld Skrevet 21. september 2019 Skrevet 21. september 2019 Du er - som vanlig - tidlig ute! Jeg kan bekrefte at jeg er kommet opp i det samme problemet. Kommunen skulle gjerne startet på bokstaven før i alfabetet! Men det er ikke lett å følge med i disse sammenslåingstider.
Elinw Skrevet 21. september 2019 Forfatter Skrevet 21. september 2019 Etter en del leting har jeg funnet en tidligere republikk (som i dag er by), og den harmonerer godt med en norsk kommune. Jeg tror jeg går for den hvis ikke noe bedre dukker opp. Jeg ser av fasiten i dagens avis at dette var den riktige løsningen. Da er det bare å notere seg at også tidligere geografiske enheter blir brukt i disse oppgavene. ({$editedMessage} 05.10.19 15:23)
Svein Egil Ådnevik Skrevet 22. september 2019 Skrevet 22. september 2019 Jeg har funnet en "lettvektig" kommune i et av våre naboland. Denne kommunen ble innlemmet i en annen kommune for noen år siden. Da får jeg også republikken til å stemme. ({$editedMessage} 22.09.19 09:53)
Aksel1 Skrevet 22. september 2019 Skrevet 22. september 2019 Hei! Hvis vi skal forholde oss til nåværende utenlandsk kommune og nåværende republikk, har et land i Midt-Europa en kommune som kan gå inn ved å matche republikk. Kilden er norsk Wikipedia. Jeg kan ikke huske at denne forfatter-profilen før har hatt løsninger med utenlandske, tidligere geografiske enheter, så som kommuner eller republikker. Men, hvem vet, en gang må være den første... Vh Aksel ({$editedMessage} 22.09.19 12:01)
Elinw Skrevet 22. september 2019 Forfatter Skrevet 22. september 2019 Takk til Svein Egil og Aksel for gode forslag! Jeg ser også disse løsningene på 18L og 23V - så nå er det tre forslag å velge mellom. Det blir spennende å se fasiten senere.
Svein Egil Ådnevik Skrevet 22. september 2019 Skrevet 22. september 2019 Hvis forfatteren bruker ordbøker uten å sjekke alle fakta, da går jeg for kommunen i vårt naboland. Hilsen Svein Egil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå