Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Da står det helt stille her.Har forsøkt hyklersk på ordnett,men finner ingenting.Har ordnett +.Er det på noen av de andre ordbøkene??? Har ?E?E?

Skrevet

Jo, i ordnett bør du finne det. Søk i all tekst, og finles. Enda bedre: Søk direkte i NAOB/fritekstsøk, og se etter en alternativ skrivemåte.

(Meldingen ble redigert 04.08.19 10:01)

({$editedMessage} 04.08.19 10:04)

Annonse

Skrevet

Dette finner du like fort og greit uansett om du bruker Ordnett online, Ordnett Pluss eller går direkte til NAOB. Begge E-ene er korrekte. Sjekk treffene en gang til, du kan nesten ikke greie å blingse over svaret to ganger på rad.

Skrevet

Det eneste jeg finner begynner på G eller U.Men det fikk jeg beskjed om var feil.Har gått gjennom over 600 ord på 5 bokstaver ?e?e? En mulighet R

Skrevet

Hvis du prøver det flere av oss har tipset om, nemlig å søke på stikkordet enten i hele Ordnett eller bare NAOB (NAOB kommer opp med nøyaktig 20 treff), får du svaret servert i fanget.

Skrevet

Bekreftelsen står *rett ut* i NAOB. Den skal ikke kunne være mulig å overse, særlig ikke når svaret er funnet. Hvis jeg ikke husker feil, fantes ikke dette ordet under "hyklersk" her inne da jeg løste oppgaven. Men det er vel gjerne ifm. bruk i oppgaver at slike tilleggsord skrives inn.

Annonse

Skrevet
  - skrev (På 4.8.2019 den 15.50):

Samme her, odnyst. Jeg får bare 4 treff på hyklersk med 5 bokstaver, og løsningen er ikke blant disse.

({$editedMessage} 04.08.19 18:03)

Skrevet
  - skrev (På 4.8.2019 den 15.54):

Svaret ligger under stikkordet "sleip". Kan det være det calibra har støttet seg på?

Søkte her med et av de 20 ordene i naob og fikk bekreftelsen

Skrevet

Presisjon: Ved å skrive svaret i oppgaven her inne, så jeg at "hyklersk" stod på skjermen. Enset ikke i farten at det var "hyklersk" som var oppført som *svar* og oppgaveløsningen som *spørreord*, og ikke omvendt. Beklager den høyst forståelige forvirringen dette skapte.

PS. Til calibras siste kommentar: At noe er oppført *her inne*, er ingen "bekreftelse" på at *NAOB* er korrekt - det er hva som står i *ordbøkene* som er en bekreftelse på (iblant avkreftelse av) av at det man finner *her inne* er riktig. Det er viktig å ta med seg.

({$editedMessage} 04.08.19 20:30)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...