Elinw Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Kan noen gi gode tips til hvor jeg kan finne 12V? Det er vel ikke en generell betegnelse på vitenskapsmann eller -kvinne? ({$editedMessage} 07.07.19 13:25) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Forsker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 7. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2019 Jeg synes bare nøkkelordet er litt merkelig hvis svaret er en tittel som kan brukes både av menn og kvinner. Trodde vi skulle frem til et navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjeld Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Ja, navnet på en kvinnelig forsker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elinw Skrevet 7. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2019 Takk! Skulle gjerne hatt et hint om f.eks. nasjonalitet, årgang el.l. Jeg har trålet lister over kvinnelige forskere, men ikke funnet noe som passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Lurer også på 12V. Er første bokstav i 12V lik nest siste i 22V? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Hei ehbl! En naturlig forståelse av et slikt stikkord som på 12. vannrett, er at løsningen er et egennavn. Stikkordet indikerer en kvinne som har gjort/gjør seg så bemerket innenfor fagområde(er), at hun omtales leksikalsk. Heller ikke jeg har greid å spore opp noen, gitt de sikre bokstavene. Derimot opereres det på Ordnett med et synonym som lar seg utlede av de sikre bokstavene, bare med den forskjell at der er det det annet kjønn i stikkordet som utgjør sisteleddet. Enn så lenge satser jeg heller på et fellesnavn som løsning. Jeg har samme bokstaver som deg. Vh Aksel ({$editedMessage} 07.07.19 21:10) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehbl Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Tusen takk, Aksel! Jeg sliter fortsatt med 12V, men jeg får vel slå meg til ro med det forslaget jeg er kommet fram til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hei! Jeg har funnet en vitenskapskvinne som kan passe. Hennes mann var også forsker. Dessverre klarer jeg ikke å finne igjen siden jeg googlet meg frem til, men det var trolig tysk wikipedia. Hun er også kjent med et annet etternavn. Første bokstav er lik nest siste i 22V, ja. Selv baler jeg veldig med venstre side. Noen tips å få om 2L, Rød fisk? Eller 15V En av mange? Vh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aksel1 Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hei Ditten! 2. loddrett: Stikkordet kunne oppfattes dithen at fisken er rødlistet, men den er livskraftig. SNL og Wikipedia gir ingen anvisning på rødfarge, det gjør imidlertid Ordnett. Den er søkbar her inne. 15. vannrett: I denne oppgaven går det en rød tråd, som er til hjelp for sisteleddet i løsningen. Gratulerer som vinner! 🌹 Vh Aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilliken Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Hei Aksel! Takk for hint, og takk for gratulasjonen! Det er alltid gøy å vinne, og gevinsten rekker til to nye frimerker :-) Jeg har ennå ikke funnet fisken(2L), men fikk en pekepinn på 15L. Ja, det var slik i nr. 25 også: en rød tråd. Jeg får legge hodet i bløt... Vh Ditten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnbra Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 ({$editedMessage} 20.07.19 11:16) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.