Gå til innhold

689 onsdag

oystkr37

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har vel Hansen blandet tannleger og fugletittere...

Ja, det er slike ting som gjør hans kryssord krevende. Noen ganger må vi i tillegg til å finne løsningen også finne stikkordet. ("Fugletitter" er for øvrig ikke synonymt med ornitolog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er slike ting som gjør hans kryssord krevende. Noen ganger må vi i tillegg til å finne løsningen også finne stikkordet. ("Fugletitter" er for øvrig ikke synonymt med ornitolog).

Hei odnyst.

Det er jo snakk om domenet.

Tror det er et greit stikkord.

Det jeg har passer med omkringliggende ord

Vh.

akok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei odnyst.

Det er jo snakk om domenet.

Tror det er et greit stikkord.

Det jeg har passer med omkringliggende ord

Vh.

akok

Litt forvirring her nå, synes jeg. akok: Stikkordet "odontologdomenet" kan vel umulig være greit. Er det ikke full enighet om at det skulle vært "ornitologdomenet"? buste: Det er neppe noen som har "titter" som endelse, det er ikke ruter nok til det. Er det "by" eller "insekt" som slutter på T hos deg? Ingen av dem er riktig uansett.

({$editedMessage} 30.05.19 13:53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirring her nå, synes jeg. akok: Stikkordet "odontologdomenet" kan vel umulig være greit. Er det ikke full enighet om at det skulle vært "ornitologdomenet"? buste: Det er neppe noen som har "titter" som endelse, det er ikke ruter nok til det. Er det "by" eller "insekt" som slutter på T hos deg? Ingen av dem er riktig uansett.

({$editedMessage} 30.05.19 13:53)

Ja, "odontolog" er nok feil...jeg satser på "Ornitolog...", og har N som BB, med en løsning hvor "domenet" blir et "sted" hvor fuglene trives - særlig om vinteren, ofte avbildet på julekortene....Ender på T...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok da, jeg har Fugleriket, insekt er Tordivel. Men det er kanskje andre løsninger?

...oopppps...ser at kryssende plante skrives med "i" som 4.de bokstav...og da blir min første løsning, med julekortmotivet, galt, og løsningen blir et mye større "domene" enn det pippip'ene liker om vinteren...sorry...BB blir nok R....

({$editedMessage} 30.05.19 15:39)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...